• Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    09.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3481308
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune
  • Oppdatert 02.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skiptvet kommune

Virksomhetsleder Administrasjon, kultur og service

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon


Skiptvet kommune har ledig en viktig, spennende og utfordrende 100 % stilling som virksomhetsleder for Administrasjon, kultur og service.
Stillingen vil innebære ansvaret for oppgavene i nåværende virksomhet Innbyggerservice (IBS) samt for oppgavene i nåværende Sentraladministrasjon bortsett fra Økonomi og Personal/HR.Organisasjonsplanen for Skiptvet kommune er under evaluering. Foruten virksomhetene Oppvekst, Pleie og omsorg samt Plan, landbruk og teknikk omfatter nåværende organisasjonsplan virksomheten Innbyggerservice samt stabsfunksjonen Sentraladministrasjonen.Virksomhetslederen for Innbyggerservice slutter våren 2021 og lederen av Sentraladministrasjonen går av med pensjon sommeren 2021.Oppgaveporteføljen kan derfor bli justert fram til tiltredelse og betegnelsen på virksomheten Administrasjon, kultur og service er ikke endelig besluttet.

Beskrivelse
Virksomheten har det overordnete ansvaret for servicekontoret inkl. politisk sekretariat, post/arkiv, kultur og frivilligheten, bibliotek, kommunens beredskapsplaner, valgsekretariat, øvrige felles administrative oppgaver og saksbehandling.
Virksomhetslederen er tiltenkt rollen som sekretær for formannskapet og kommunestyret og vil sammen med rådmannen samarbeide tett med politisk ledelse.
Virksomhetslederen inngår i rådmannens ledergruppe (RLG) og blir en viktig bidragsyter i utviklingen av kommunen

Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for drift og tjenesteutvikling innenfor og av Administrasjon, kultur og service
- Samordning på tvers av virksomheter og tjenesteområder
- Strategisk og operativ utvikling av tjenesteområdet, samt – bidragsyter til strategisk utvikling av  kommunen
- Selvstendig saksbehandling
- Personalansvar for ansatte i virksomheten
- Kontakt med folkevalgt nivå, ansvar for saker til politisk behandling og politisk sekretariat
- Overordnet ansvar for kommunens beredskapsplaner
- Representere rådmannen i eksterne relasjoner
- Ansvar for sekretærfunksjonen for formannskapet og kommunestyret
- Utvikle kommunens kommunikasjonsprofil

Kvalifikasjoner
- Høyere relevant universitets- eller høyskoleutdanning
  Annen utdanning/erfaring vil også bli vurdert og kan bli tillagt vekt i en helhetsvurdering av søkeren, f.eks. fra  service og/eller IT områdene
- Ledererfaring inkl. erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning/kommunesektoren
- Strukturert og synlig med evne til å motivere de ansatte
- Stillingen krever at du er selvstendig, tenker helhetlig og liker utfordringer
- Fleksibel med stor arbeidskapasitet og er en lagspiller som samhandler godt med den øvrige
   kommuneorganisasjonen, frivillig sektor, lag og foreninger samt generelt bidrar til et positivt omdømme av kommunen
- Gode IT ferdigheter god kompetanse i bruk av sosiale medier

Personlige egenskaper
- Evne til å være en tydelig leder
- Åpen og samarbeidsvillig og med evne til å skape tillit
- Evne til å sette mål overfor sine ledere, i en konstruktiv dialog med disse, samt følge opp mål og tiltak.
- Fleksibel, handlingsdyktig og omstillingsvillig
- Være faglig godt oppdatert på viktige utviklingstrekk innenfor ansvarsområdet
- Samfunnsorientert og relasjonsbyggende evner, særlig i forhold til frivillig sektor og innbyggerne generelt
- Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
- God kunnskap om økonomi og økonomistyring

Vi tilbyr
- Spennende kommune i vekst og utvikling
- Gode arbeids- og samarbeidsforhold
- Godt utbygde tjenester
- Lønn etter avtale
- Gunstig kommunal pensjonsordning
- Statens regulativ for reiser og utgiftsgodtgjørelse
- Hjemmekontor og bredbåndsgodtgjørelse
- 10 ekstra fridager

 

 

 

  • Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    09.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3481308
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune
  • Oppdatert 02.03.2021