• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    19.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3528886
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 01.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder 100 % fast st. Haugtun omsorgssenter sykehjem

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Haugtun omsorgssenter er et moderne omsorgssenter med 4 sykehjemsavdelinger, omsorgsboliger og baser for hemmebaserte tjenester. Det er tilknyttet kafé/ kantine. Sykehjemmet består av 4 avdelinger med til sammen 61 plasser. Haugtun avdeling 2 AB er en sykehjemsavdeling  med 13 plasser som tilbyr tjenester til personer med demens, primært korttidsplasser - herunder en enhet med 6 plasser for avlastning til hjemmeboende. Det er ønske om at avdelingen skal utvikle tjenester med stor grad av fleksibilitet og kunne tilby skreddersydde løsninger ut fra individuelle behov hos brukere og pårørende.

Virksomhetsleder vil få ansvar for videreføring av gode prosesser i en avdeling som har vært under omstrukturering. Stillingen vil være tilknyttet lederteamet for sykehjemmet på Haugtun omsorgssenter, bestående av 4 ledere. For øvrig består ledelesen av sykehjemstjenesten av et kolligium på 11 personer.

Arbeidsoppgaver:

  • Har et helhetlig fag- og lederansvar 

  • Har personal- og arbeidsgiveransvar 

  • Er ansvarlig for en effektiv organisasjon 

  • Bidra til godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med plasstillitsvalgte

  • Har økonomi- og driftsansvar 

  • Skal bidra til god kompetansestyring

  • Skal sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester og koordinering og samarbeid til beste for tjenesteytere og tjenestemottakere

  • Er ansvarlig for å tilrettelegge samarbeidsfora der brukere og brukerrepresentanter er inkludert,

  • Er ansvarlig for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet

Kvalifikasjoner:

  •  Sykepleier med ledelseskompetanse

  •  Erfaring med og interesse for tjenester til personer med demens

  •  Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid er ønskelig.

  • Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig

  • Ønskelig med kompetanse knyttet til turnusplanlegging, herunder kjennskap til lov og avtaleverk som regulerer dette.

  • Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.

  • Krav om politiattest

  • Vi søker en positiv og inspirerende person som har gode leder egenskaper, samt evne til å arbeide selvstendig og samarbeide med andre ut fra kommunenes verdier: Kompetanse, Engasjement og Respekt.

Vi kan tilby:

Som virksomhetsleder deltar du i et ledernettverk innad i tjenesteområdet samt i et lederteam lokalt på omsorgssenteret. Stillingen er organisert under tjenesteleder for sykehjemstjenesten. En selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke avdelingens og tjenesteområdets videre utvikling. 

  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgave

  • Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden

  • Relevante kurs og opplæring i fagsystemer

  • Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere

  • Lønn etter avtale

  • IA bedrift

  • Gode pensjonsordninger

  • Bedriftsidrettslag

  • Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester , og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    19.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3528886
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 01.03.2021