Detaljer

  • Søknadsfrist
    21.12.2018
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Sted:
    TROMSØ
  • Type arbeid:
    kunstrådgiver
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    1094760

Vil du være vår kunstrådgiver for Tromsø nye kunstfond?

Tromsø kommunestyre har vedtatt å opprette et kunstfond til kunst i våre felles uterom og i kommunale bygninger. Formålet er å gi kunst og opplevelser som gleder, engasjerer og skaper refleksjon der Tromsøfolk og besøkende i alle aldre møtes og ferdes. Det er satt av 1% av kommunens investeringsbudsjett til bygg og uterom til kunstfondet fra og med 2019. Kunstfondet omfatter barnehager, skoler, omsorgsentre, sykehjem og idrettsanlegg så vel som parker, byrom og felles utområder i hele Tromsø kommune.

For mer informasjon vises det til kommunestyresak 152/18 - Kunst i offentlige rom og bygninger - opprettelse av et kunstfond i Tromsø kommune.

Arbeidsoppgaver
  • Kunstrådgiveren skal koordinere kunstfondets oppgaver i samarbeid med et tverrfaglig kunstutvalg som har bred kompetanse som dekker kunst og kunstformidling, by- og stedsutvikling, uterom, arkitektur, samt økonomi og prosjektledelse.


    Det omfatter blant annet: 

  • Utarbeiding av årsplan og fordeling av bevilgninger til prosjekter.
  • Oppnevne kunstkomiteer, vurdere kunstplaner, følge opp avtaler og samarbeide med kunstnere, prosjektledere og arkitekter; sørge for bred brukermedvirkning
  • Følge opp samarbeids- og intensjonsavtalen med KORO og søke midler der også andre utbyggere/eiere kan inngå.

Kvalifikasjoner
  • Kunstfaglig kompetanse fra høgskole/universitet, fortrinnsvis master eller tilsvarende.
  • Konsulenterfaring og kompetanse fra kunstprosjekter i offentlig rom/bygg.
  • Prosjektlederpraksis/prosessledelse.
Utdanningsretning
  • Kunst
  • Utdanningstittel: Kunstrådgiver
Utdanningsnivå
  • Høyskole / Universitet
Personlige egenskaper
  • Selvstendighet og god evne til samhandling, koordinering, gjennomføring og skriftlig dokumentasjon.
Vi tilbyr
  • En spennende stilling der du får være med å utforme en ny virksomhet.
  • Muligheter til faglig utvikling og tilhørighet i et tverrfaglig og innovativt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Lønn etter til enhver tids gjeldende lover, reglement og tariffer.

    Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Oppgi 2 referanser.
  • Attester og vitnemål tas med på intervju.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
Andre opplysninger
  • Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes