• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0178, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4237507
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du være med på Oslo kommunes satsning på digitale løsninger?

Offentlige tjenester og forvaltning

Byarkivet i Oslo kommune er midt i en spennende transformasjon hvor tjenesteporteføljen og organisasjonen vokser. Oslo kommune og Byarkivet satser kraftig på digitale løsninger og skal innføre nytt sak- og arkivsystem, Acos Websak, i de 15 bydelene i kommunen. Parallelt er Byarkivet i ferd med å etablere et felles dokumentsenter for bydelene. Dette skaper mange muligheter innen utvikling, effektivisering og digitalisering. For å ivareta de nye oppgavene og tjenestene overfor bydelene og Byarkivets øvrige kunder,  søker vi etter rådgiver som kan forvalte og videreutvikle våre systemer i et stort fagmiljø med varierte arbeidsoppgaver og trivelige kollegaer. Stillingen er en fast ansettelse. 

I denne stillingen vil du ha et spesielt fokus på forvaltningen av Acos Websak og gi andrelinje brukerstøtte til Byarkivets kunder. Dette innebærer utvikling og vedlikehold av dokumentsenterets digitale løsninger slik at de på best mulig måte understøtter gode tjenester til Byarkivets kunder, for eksempel gjennom integrasjoner. Du får også operativt ansvar for systemadministrasjonen.

Stillingen befinner seg i seksjon for Moderne arkiv, som blant annet har ansvar for veiledning i dokumentasjonsforvaltning for alle virksomheter i Oslo kommune, utvikling og vedlikehold av Oslo kommunes arkivnøkkel, utarbeiding av regelverk og instrukser som har med kommunens dokumentasjonsforvaltning og arkiv å gjøre, samt mottak av elektroniske arkiv for bevaring i arkivdepot. Byarkivet er Oslo kommunes fagorgan for dokumentasjonsforvaltning og arkiv og har blant annet oppgaver i forvaltningen av kommunens sak-/arkivsystem Acos Websak. Byarkivet er «byens hukommelse» og har ansvar for at kommunalt arkivmateriale blir bevart og gjort tilgjengelig. 

Syns du, som oss, at dette er et spennende og samfunnsnyttig arbeidsfelt? Send inn en søknad – vi ønsker å høre fra deg. 

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til at dokumentsenteret leverer gode tjenester til sine kunder ved å vedlikeholde og utvikle dokumentsenterets tekniske løsninger
  • Bidra i arbeidet med utvikling og kvalitetssikring av integrasjoner
  • Operativt ansvar for systemadministrasjon i Dokumentsenterets Acos Websak-løsning
  • Utføre annenlinje brukerstøtte for dokumentsenterets kunder
  • Teste endringer og bistå innføring av nye versjoner av Acos Websak eller andre programmer i bruk i dokumentsenteret
  • Håndtere endringsønsker og utvikling av Acos Websak på vegne av dokumentsenteret og dokumentsenterets kunder
  • Oppfølging mot dokumentsenterets interne og eksterne leverandører
  • Bidra til å utvikle og kvalitetssikre dokumentsenterets rutiner innen systemadministrasjon og brukerstøtte
  • Bidra i seksjonens utviklingsoppgaver generelt

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen arkiv eller IKT 
  • Bred erfaring innen systemadministrasjon, inkludert testing og andrelinje brukerstøtte av sak-/arkivsystemer kan i sjeldne tilfeller kompensere for manglende utdanning
  • God teknisk innsikt, gjerne erfaring med systemadministrasjon og systemforvaltning og håndtering eller innføring av integrasjoner i komplekse IKT-miljø
  • Erfaring med å teste nye løsninger 
  • Erfaring med avansert brukerstøtte og endringshåndtering 
  • Erfaring med å følge opp leverandører 
  • Erfaring med utviklingsarbeid 
  • Erfaring med forvaltning av arkivløsninger vil være en fordel
  • Erfaring med standardisering av arkivrutiner og tekniske løsninger vil være en fordel

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Høy arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner og løsningsorientering
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til en spennende utviklingen innen digitalisering av kommunens arbeid med dokumentforvaltning
  • Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i et stort og utviklingsrettet fagmiljø, med muligheter for kompetanseutvikling
  • Et åpent og inkluderende arbeidsmiljø med trivelige kolleger
  • Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes som Spesialkonsulent i hht til kvalifikasjoner ltr 43-55 (kr 601 700- 755 800)
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0178, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4237507
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.11.2021