Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Vil du være med på å bygge opp Norges kanskje mest spennende fagmiljø innen datautnyttelse og analyse? 

Offentlig forvaltning

Behovet for analyse, rapportering og annen datautnyttelse er stort i Helse Sør-Øst, og behovet vil øke ytterligere i tiden fremover. Dette er bl.a. belyst i Regional utviklingsplan 2035 for Helse Sør-Øst. Med bakgrunn i dette har Sykehuspartner behov for å øke kapasiteten til å lede utviklingsprosjekter.   

Avdeling Data og analyse har ledig stilling som prosjektleder for utvikling av analyse- og rapporteringsløsninger. Stillingen inngår i et team av prosjektledere som sammen med utviklere i avdelingen skal bygge regionale analyseløsninger for Helse Sør-Øst innen virksomhetsstyring og medisin- og helsefag. 

Helse Sør-Øst lanserte i 2022 en regional data- og analyseplattform som skal brukes til å utvikle analyse- og rapporteringsløsninger med utgangspunkt i helseforetakenes felles behov, og på en slik måte at alle helseforetakene kan ta i bruk løsningene. 

Prosjektlederen vil få ansvar for å sikre at Sykehuspartner leverer på avtalte behov gjennom å planlegge og gjennomføre prosjekter i samarbeid med helseforetak, utviklere og andre fagmiljø i Sykehuspartner. Prosjektlederen vil ha ansvar for kommunikasjon med helseforetakene for sine prosjekter og skal samarbeide tett med et høyt kompetent miljø i Sykehuspartner. 

Arbeidssted er Sykehusparteners lokaler på Skøyen. Søknader blir vurdert fortløpende

Sykehuspartner HF er underlagt sikkerhetsloven. Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt. 

            

Arbeidsoppgaver:

  • Ta ansvar for at prosjektleveranser er tydelig avtalt med kunden og alle interne ressurser i Sykehuspartner 
  • Ta ansvar for planlegging av prosjektene og bidra aktivt til en smidig og løsningsorientert gjennomføring av aktivitetene i henhold til avtalte leveranser 
  • Holde oversikt over interessenter og sikre at alle interessenter har tilgang på transparent og ryddig informasjon om fremdrift i prosjektene 
  • Løpende vurdere risiko knyttet til prosjektleveransene 
  • Holde oversikt over ressursbehov i egen prosjektportefølje og bidra til å vurdere samlet ressursbehov for alle prosjektene avdelingen har ansvar for 
  • Bidra til å øke avdelingens kompetanse og evne til å levere innhold på den regionale data- og analyseplattformen 
  • Bidra i arbeid med å forbedre og forenkle arbeidsprosessene i avdelingen og utvikle organisasjonen  

Kvalifikasjoner:

  • Interesse for å etablere og videreutvikle analyse- og rapporteringsløsninger  
  • Interesse og gjerne noe erfaring med prosjektarbeid 
  • Utdanning på mastergradsnivå. Eksempler på relevante utdanninger: Sivilingeniør, Siviløkonom, Master i Informatikk/Statistikk/Matematikk/Samfunnsøkonomi 
  • Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig 
  • 2-3 års arbeidserfaring, gjerne fra konsulentbransjen 

Personlige egenskaper:

  • Du er løsningsorientert og har en sterk gjennomføringsevne 
  • Du er strukturert, selvstendig og målrettet, og evner å ha flere «baller i luften» samtidig 
  • Du er god til å skape relasjoner 
  • Du evner å gjøre deg kjent med og aktivt involvere organisasjonene du jobber sammen med 
  • Du har meget gode kommunikasjonsevner  

Vi tilbyr:

  • Et sterkt faglig miljø  
  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver i en bransje med et viktig samfunnsoppdrag
  • Engasjerte og dyktige medarbeidere  
  • Et godt arbeidsmiljø  
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår  
  • Fleksible arbeidstidsordninger med delvis hjemmekontor etter avtale  

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.