Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
21.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4865564Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 10.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Vil du være med og realisere spennende prosjekter?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Prosjektleder – innen Miljø og samferdsel (MS)
Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, turveier, parker og gravplasser, massehåndtering og sykkelregulering. Vi er 40 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra regulering/konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg.
Vår prosjektomsetning er på ca. 350 mill. kr. pr. år, og oppdragsmengden er økende. Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet ISO 9001 og miljø ISO 14001 og har gode systemer for gjennomføring av prosjekter.
Prosjektleder for nytt avfallssuganlegg på Fornebu
MS-avdelingen i Prosjektenheten består av 13 mennesker med funksjonene avdelingsleder, prosjektledere og byggeledere. MS står foran store og spennende prosjekter som følge av samfunnsutviklingen og by-prosjektene.
Vi søker derfor etter en dyktig prosjektleder med erfaring fra urbanisering og som kan være med og styre ulike prosjekter på Fornebu de kommende årene, men hovedaktiviteten de neste årene blir flytting/utvidelse av avfallssuganlegget med ledningsomlegging til ny lokasjon.
Vi startet nå med rådgiver i tidlig fase, dvs. i konseptfasen, så forprosjektfasen og deretter detaljprosjekteringsfasen med utarbeidelse av konkurransegrunnlaget. Etterpå blir det gjennomføring. Derfor vil en bakgrunn med erfaring fra disse områdene være en fordel.
Prosjektene krever tett kontakt med vår oppdragsgiver som er Avfall og Gjenvinning, men også tett samarbeid internt mot bl.a. avdelingsleder, jordskiftekandidat, anskaffer/jurist og tjenesteleder.
Arbeidsoppgaver:
Viktige oppgaver blir:
- Prosjektledelse gjennom prosjektets faser, med ansvar for kvalitet, økonomi og fremdrift
- Anskaffelse og oppfølging av kontrakter med rådgivere og leverandører
- Rapportere til oppdragsgiver og i linjeorganisasjonen
- Kontakt mot offentlige myndigheter
- Fokus på risikostyring og avvikshåndtering
- Prosjektadministrative oppgaver
Kvalifikasjoner:
- Sivilingeniør/master eller ingeniør/bachelor
- Erfaring fra prosjektarbeid, helst fra prosjektledelse og/eller prosjektering
- Erfaring fra offentlige anskaffelser, utarbeidelse av konkurransegrunnlag og kontraktstyring
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
Personlige egenskaper:
- Resultatorientert og med god evne til å planlegge og gjennomføre
- Er tydelig og kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig
- Engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner
- Har evne til å sette seg raskt inn i nye systemer og prosesser
- Stor arbeidskapasitet og pågangsmot
- Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger
Personlig egnethet blir vektlagt
Vi tilbyr:
Foruten svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
- Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
- Gode utviklingsmuligheter
- En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
- Fleksitidsordning
- Konkurransedyktig lønn og offentlig tjenestepensjon
- Kompetanseutviklingsstipend
- Nye attraktive lokaler i Kommunegården (Q1 2023)
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
21.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4865564Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 10.11.2022