• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0155, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3245892
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 11.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du være med å utvikle Norges best besøkte kulturinstitusjon? Ledig stilling for tjenestedesigner til Deichman Bjørvika

Offentlige tjenester og forvaltning

Deichman har de siste årene utvidet porteføljen med en rekke tjenester. Tjenestene skal forvaltes, videreutvikles og leveres slik at Deichman oppfattes som ett bibliotek på tvers av de 22 bibliotekene vi har i Oslo. Som tjenestedesigner vil du jobbe med å kontinuerlig forbedre våre tjenester.
 
Stillingen er plassert i Publikumsseksjonen på Hovedbiblioteket, som er ansvarlig for forvaltning og utvikling av publikumstjenestene. Du vil jobbe tett med de ulike fagmiljøene i organisasjonen for å videreutvikle en felles tjenesteportefølje. Du vil bidra sterkt til å skape gode tjenester og intuitive brukeropplevelser for publikum, og delta i arbeidet med å sikre at interne arbeidsprosesser og rutiner bygger opp under brukeropplevelsene vi tilbyr.
 
Vi søker deg som:

  • Identifiserer og forstår brukerens behov og ser viktigheten av å få med organisasjonen i arbeidet med bedre tjenester
  • Planlegger og designer utviklingsprosesser fra a til å 
  • Har erfaring med å fasilitere workshops på tvers av ulike fagmiljøer 
  • Evner å oversette sammensatte behov og forventninger til enkle løsningsforslag.     
  • Visualiserer brukerinnsikt og brukerreiser og evner å kommunisere enkelt og godt

Arbeidsoppgaver
  • Kartlegge og dokumentere Deichmans tjenester til publikum og identifisere forbedringspotensial  
  • Samle innsikt og designe, prototype og brukerteste løsninger for låner og ansatt 
  • Utvikle rammeverk/metoder for å knytte tjenestene sammen med prosesser og rutiner 
  • Bidra til å bygge en kultur med fokus på kontinuerlig tjenesteforbedring og brukerinvolvering 
Kvalifikasjoner
    Høyere utdanning innen tjenestedesign el.
    Relevant erfaring med produkt- og tjenesteutvikling, også i digitale format
    Erfaring med prosjekt- og prosessledelse og tverrfaglig teamarbeid
    Evne til å jobbe både strategisk og operativt i designprosesser
    Har god teknologisk forståelse
Personlige egenskaper
  • Allsidig, engasjert og strukturert 
  • Uredd og selvgående 
  • Initiativrik og positiv
Vi tilbyr
  • En mulighet til å være med å utvikle en institusjon som benyttes av mer enn halve Oslos befolkning
  • Oslo kommunes pensjons- og forsikringsordninger 
  • Stillingen lønnes i Oslo kommunes lønnsregulativ i ltr 39-45 (p.t kr. 541 400 - 602 800 i Oslo kommunes lønnsregulativ) i henhold til kvalifikasjoner 
  • Fleksibel arbeidstid
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0155, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3245892
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 11.11.2020