Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
09.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2007, KJELLER
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
3726296Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 13.04.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Vil du være med å utvikle en av norges største barneverntjenester? Vi søker seksjonsleder for mottak og undersøkelse
Offentlig forvaltning
Barneverntjenesten i Lillestrøm kommune er en av landets største barneverntjenester som er organisert i kommunalområdet barnevern sammen med Ressurs- og familieteam og tiltak for enslige mindreårige under tjenesteområdet Oppvekst.
Barneverntjenesten består av barnevernleder, kvalitetsleder og fem seksjoner: Fag/støtte, mottak og undersøkelse, tiltak barn, tiltak ungdom/ettervern samt omsorg/ fosterhjem. Det ytes tjenester etter "Lov om barneverntjenester". Kommunalområdet barnevern har også en egen avdeling - Ressurs- og familieteam - som utfører tiltak og endringsarbeid på vedtak fra barneverntjenesten.
Barnevernstjenesten i Lillestrøm er en utviklingsorientert tjeneste med høy kompetanse som ønsker å være en ledende aktør innen kvalitetsutviklingsarbeidet på barnevernsfeltet, samt i gjennomføring av barnevernsreformen. Barneverntjenesten er med i forskningsprosjekter og deltar i læringsnettverk for å gi et bedre barnevern for barn og familier i Lillestrøm kommune.
Det er pr tiden 27 medarbeidere i seksjonen, der du vil ha fag-, personal- og økonomiansvar. Du vil rapportere direkte til barnevernleder og bli en del av tjenestens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver:
Som seksjonsleder har du ansvar for alt mottaks- og undersøkelsesarbeid i tjenesten. Seksjonen består pt tiden av 4 enheter. Du har ansvar for budsjett, personal, drift, organisering og fagutvikling i seksjonen.
Kvalifikasjoner:
- Utdannet barnevernspedagog, sosionom eller annen relevant helse/sosialfaglig høyskoleutdanning
- Krav til ledererfaring og lederutdanning
- Bred erfaring og høy kompetanse fra kommunalt barnevern, undersøkelsesarbeid spesielt
- Veilederkompetanse
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Beherske digitale verktøy
- Politiattest vil bli påkrevd ved ansettelse
Personlige egenskaper:
- Evne til å jobbe selvstendig og i team
- Inkluderende, motiverende og tydelig lederstil
- Evne til å lede komplekse arbeidsprosesser med fokus på fagutvikling og kompetanseheving
- Evne til å skape entusiasme og engasjement, besitte gode samarbeidsevner og fleksibilitet
- Resultatorientert og med stor arbeidskapasitet
- Være nytenkende og endringsvillig
- Evne til å se muligheter, ta ansvar og kunne fatte beslutninger
- Evne til å kunne arbeide planmessig og strukturert
- Kunne mestre et høyt arbeidspress, og ha evne til å prioritere og ta initiativ
- Fremstå som engasjert og positiv
Vi tilbyr:
- Lederstilling i en av Norges største barneverntjenester
- En spennende og krevende lederstilling i en framtidsrettet barnevernstjeneste
- Gode utviklingsmuligheter
- God oppfølging, med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Lønn etter avtale
- Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring, inkl yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftshelsetjeneste
- Aktivt bedriftsidrettslag
- Seksjoner med særskilt fokus på utvikling og kompetanse innen sine særområder
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
09.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2007, KJELLER
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
3726296Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 13.04.2021