Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Norsk rikskringkasting AS

Vil du utvikle og styrke lydtilbudet for de unge? 

Media, informasjon og PR

 

NRK søker deg som vil være sjef for utviklingen av vårt lydtilbud for unge.
Unges lyttervaner er i stor bevegelse, og nå er NRK på jakt etter en leder som vil stå i front for våre satsninger for å nå unge folk med lyd. Vi leter etter en leder med høy kunnskap om og interesse for både podkast og radio, og som er oppdatert på utviklingen i markedet. Du er flink til å motivere, du utfordrer og tenker nytt og langsiktig.

Ansvarsområde
NRKs Ungsjef lyd er strategisk ansvarlig for utviklingen av NRK P3, NRK Super Radio og det valgbare lydinnholdet for målgrupper under 30 år. Det inkluderer et tett samarbeid med podkastsjef om podkastinnhold for samme målgruppe. Stillingen innebærer ansvar for sendeskjema på to radiokanaler og å se disse kanalene og podkast i en større sammenheng.
På lydområdet er det spesielt i denne målgruppa det skjer store endringer. En viktig del av arbeidet er derfor å finne nye løsninger sånn at vi både kan styrke oss valgbart og lineært. Det er du som har flest ideer til hvordan det valgbare kan skinne på radio. Du har også teft for å plukke riktig podkast for å fange den unge lytteren.
Du vil jobbe tett med en rekke miljøer i NRK. Du skal bidra til at NRK når sine mål og sikre høy kvalitet på våre  leveranser på området. 
En viktig oppgave blir å presentere og informere om status og strategi internt og eksternt. Ungsjef Lyd er en del av NRKs radioledelse, og samarbeider med resten av Strategi og Medie-divisjonen om å bestille tilbud til barn og unge på NRK P3, NRK Super, NRK Radio og podkast.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Hovedansvar for kanalstrategien for NRK P3 og Super, samt sette mål i samarbeid med innholdsmiljøene 
  • Hovedansvar for dialogen med og oppfølgingen av innholdsmiljøene 
  • Ansvar for felles strategiforståelse og kanalidentitet for enkeltkanalene
  • Ansvar for helhetlig strategi og samarbeid om lytterne mellom kanalene i porteføljen
  • Programsetting, markedsføring, merkevarebygging for NRK P3 og Super
  • Samarbeider med podkastsjefen om podkastinnhold for ung målgruppe
  • Ha et helhetsblikk på NRKs unge lydinnhold
  • Følge utviklingstrekk i radio og podkast markedet nasjonalt og internasjonalt og andre lydtrender som påvirker tilbudet
  • Innhente og følge opp analyser knyttet til oppdrag, oppslutning og omdømme
  • Drive informasjonsarbeid om radiokanalene og lydtilbudet internt og eksternt    

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskole eller universitetsutdannelse (lang arbeidserfaring kan kompensere for formell utdanning)
  • Bred innholdserfaring
  • Inngående kjennskap til og bakgrunn fra radio
  • Ledererfaring 
  • Kunnskap og erfaring om hvordan man omsetter NRKs strategiske behov i endringsarbeid
  • God kjennskap til NRKs samfunnsoppdrag og strategiske mål
  • Erfaring fra og kunnskap om ung målgruppe

Personlige egenskaper:

  • Du setter strategisk retning og mobiliserer organisasjonen 
  • Du er innovativ og produserer nye idéer og løsninger
  • Du samarbeider godt med andre og deler kunnskap, erfaringer og informasjon
  • Du kommuniserer på en presis og strukturert måte
  • Du er metodisk og systematisk i din tilnærming
  • Du har stor arbeidskapasitet og god gjennomføringskraft

Vi tilbyr:

En spennende lederjobb i NRKs radioledelse
Godt arbeidsmiljø, gode kolleger og utfordrende oppgaver

Tilredelse etter avtale

 

Reisevirksomhet må påregnes