Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
19.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1471, LØRENSKOG
LØRENSKOG
Antall stillinger
1karriere-kode
3250203Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 04.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lørenskog kommune
Vil du jobbe med spennende bygg- og anleggsprosjekter i en kommune i vekst?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi trenger å styrke kommunens byggherreorganisasjon med en dyktig og erfaren prosjektstyrer - vil du være med i utviklingen?
Lørenskog kommune bygger for fremtiden, og de neste fire årene skal vi bygge og rehabilitere for 4,8 milliarder kroner. Det bygges mye i Lørenskog kommune – barnehager, skoler, omsorgsboliger, park- og idrettsanlegg, vann- og avløpsanlegg og veier. Hovedarbeidsområdet er i tilknytning til de største prosjektene i investeringsporteføljen, som utgjør ca. 80% av investeringsbudsjettet. I tett samarbeid med prosjektleder, vil du ha ansvar for å sikre budsjetter, prognoser, fremdriftsplaner, usikkerhetsstyring, prosjektregnskap i samsvar med styrende dokumenter, systemer og retningslinjer.
- Aktivt bistå prosjektlederne og avdelingsledere i styring av enkeltprosjekter og portefølje av prosjekter
- Videreutvikle og vedlikeholde systemer og rutiner for fremdrift og - usikkerhetsstyring
- Prosessdriver og rådgiver innenfor økonomi-, usikkerhets-, og fremdriftsstyring
- Sikre effektiv prosess ved kontraktsoppfølging og endringsmeldinger
- Være støttespiller til ledergruppen i eierstyring
- Har mastergrad eller tilsvarende innen økonomi eller tekniske fag
- Har minimum fem års erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen.
- Har minimum fem års erfaring fra prosjektledelse/prosjektstyring av store investeringsprosjekter
- Har god kjennskap til anerkjent prosjektmetodikk
- Har sterke analytiske evner og god avtaleforståelse
- Er strukturert og selvstendig
- Har gode samarbeidsevner
- Kommuniserer godt på norsk, både muntlig og skriftlig
- Bidrar aktivt til et hyggelig og sosialt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder
- Samarbeid i et tverrfaglig miljø med høy effektivitet og kvalitet
- Mulighet for fag/kompetanseheving
- God arbeidstid og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter
Om arbeidsplassen
Prosjektvirksomheten har ansvar for planlegging og gjennomføring av prosjekter fra tidligfase til overlevering. Virksomheten er inndelt i to avdelinger som har porteføljeansvar for henholdsvis byggeprosjekter og vei- og VAR-prosjekter fra konseptvalg til gjennomføring, samt en fagavdeling for utredninger og en stabsavdeling for prosjektstøtte.
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Vi ønsker å ha et mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. I henhold til Offentleglova § 25, kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
19.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1471, LØRENSKOG
LØRENSKOG
Antall stillinger
1karriere-kode
3250203Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 04.11.2020