• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1471, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3250203
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 04.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vil du jobbe med spennende bygg- og anleggsprosjekter i en kommune i vekst?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi trenger å styrke kommunens byggherreorganisasjon med en dyktig og erfaren prosjektstyrer - vil du være med i utviklingen? 

Lørenskog kommune bygger for fremtiden, og de neste fire årene skal vi bygge og rehabilitere for 4,8 milliarder kroner.  Det bygges mye i Lørenskog kommune – barnehager, skoler, omsorgsboliger, park- og idrettsanlegg, vann- og avløpsanlegg og veier. Hovedarbeidsområdet er i tilknytning til de største prosjektene i investeringsporteføljen, som utgjør ca. 80% av investeringsbudsjettet. I tett samarbeid med prosjektleder, vil du ha ansvar for å sikre budsjetter, prognoser, fremdriftsplaner, usikkerhetsstyring, prosjektregnskap i samsvar med styrende dokumenter, systemer og retningslinjer.

Arbeidsoppgaver
  • Aktivt bistå prosjektlederne og avdelingsledere i styring av enkeltprosjekter og portefølje av prosjekter
  • Videreutvikle og vedlikeholde systemer og rutiner for fremdrift og - usikkerhetsstyring
  • Prosessdriver og rådgiver innenfor økonomi-, usikkerhets-, og fremdriftsstyring
  • Sikre effektiv prosess ved kontraktsoppfølging og endringsmeldinger
  • Være støttespiller til ledergruppen i eierstyring
Kvalifikasjoner
  • Har mastergrad eller tilsvarende innen økonomi eller tekniske fag 
  • Har minimum fem års erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen. 
  • Har minimum fem års erfaring fra prosjektledelse/prosjektstyring av store investeringsprosjekter  
  • Har god kjennskap til anerkjent prosjektmetodikk  
Personlige egenskaper
  • Har sterke analytiske evner og god avtaleforståelse 
  • Er strukturert og selvstendig 
  • Har gode samarbeidsevner 
  • Kommuniserer godt på norsk, både muntlig og skriftlig 
  • Bidrar aktivt til et hyggelig og sosialt arbeidsmiljø  
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 
Vi tilbyr
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder
  • Samarbeid i et tverrfaglig miljø med høy effektivitet og kvalitet
  • Mulighet for fag/kompetanseheving
  • God arbeidstid og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter

Om arbeidsplassen
Prosjektvirksomheten har ansvar for planlegging og gjennomføring av prosjekter fra tidligfase til overlevering. Virksomheten er inndelt i to avdelinger som har porteføljeansvar for henholdsvis byggeprosjekter og vei- og VAR-prosjekter fra konseptvalg til gjennomføring, samt en fagavdeling for utredninger og en stabsavdeling for prosjektstøtte.  

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Vi ønsker å ha et mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. I henhold til Offentleglova § 25, kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.  

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1471, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3250203
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 04.11.2020