• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4339558
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du jobbe med kontroll og analyse?

Offentlig forvaltning

Har du erfaring fra budsjettering, kontroll og/eller analyse i offentlig sektor? Får du energi av å finne ut av utfordringene og fremme effektivitet og lønnsomhet?  

Økonomiavdelingen i Bydel Grorud trenger en kompetent person som har gode analytiske evner og ser sammenhengene mellom tjenestene og økonomien. Våre innbyggere skal oppleve gode tjenester samtidig som vi skal yte etter de rammene vi får tildelt. Her kan du være med å gjøre en forskjell. Vi har ledig en 100 % fast stilling  som controller. Vi søker deg som har god utdanning innenfor økonomi og revisjon.

Liker du å jobbe selvstendig og i team samt er opptatt av å delta i et godt arbeidsmiljø, kan du være den rette for oss. 
Økonomiavdelingen består av 5 medarbeidere og er en administrativ støttefunksjon for budsjettansvarlige ledere i organisasjonen..

Arbeidsoppgaver:

  • Oppfølging av månedsavslutninger og prognoser
  • Budsjettarbeid
  • Kontroll og revisjon av rutiner for bedring av kvalitet og effektivitet i administrasjon og tjenester
  • Danne grunnlag for og analysere statistikk og regnskap/budsjett.
  • Støtte økonomikonsulent i daglig drift
  • Lederstøtte og kontroll knyttet til lover og avtaleverk
  • Bidra til automatisering og digitalisering på økonomiområdet
  • Dokumentasjon og oppfølging av rutiner i vårt kvalitetssikringssystem EQS og internkontroll
  • Andre typer oppgaver innenfor økonomiområdet kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fortrinnsvis på masternivå innen regnskap/økonomi/revisjon/forvaltningsrett. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring fra kommunal drift i helse- og omsorgsektoren vil være en fordel
  • Meget god kunnskap i Excel
  • Meget gode norskspråklige ferdigheter, både muntlig og skriftlig
  • Erfaring med Agresso UBW økonomi, Planner, Gerica og/eller Microsoft 365 inkludert Power BI, vil være en fordel
  • Gode IT-kunnskaper og systemforståelse. Vi benytter skrivebord uten papir

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, nøyaktig og effektiv med et stabilt godt humør
  • Meget gode samarbeidsevner og målrettet i eget selvstendig arbeid
  • God på å dele av egen kunnskap med ikke-økonomer i organisasjonen
  • Planlegger og legger til rette for digital utvikling, endring og samhandling
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og serviceinnstilt
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • 100 % stilling, fast dagtid med fleksitidsordning
  • Utviklingsmuligheter og stipendordning ved videre- og etterutdanning
  • Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
  • Lokaler med kort vei til T-bane og buss
  • Gode låne-, forsikrings- og pensjonsordninger
  • Treningsrom i lokalene, medlemsrabatt på SATS
  • Stillingen lønnes som førstekonsulent i lønnstrinn 45-52 (kr 623 600,- til 710 800,- pr år) avhengig av kvalifikasjoner og kompetanse 
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4339558
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2022