Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Vil du jobbe for å tilby helseløsninger som bedrer hverdagen for helsepersonell og pasient?

Offentlig forvaltning

Har du et brennende ønske om å bidra til at vi i Norge også i fremtiden skal levere noen av verdens beste helsetjenester? Kan du tenke deg å være en sterk bidragsyter til at dette skjer – gjennom å jobbe med videreutvikling av din egen portefølje av helseløsninger?

Vi søker deg som kan se helhet og tenke strategi – deg som ser potensialet i ny teknologi og som nysgjerrig ønsker å utforske behovene helsepersonell ser i sin hverdag med mål om å løfte helseløsningene til et nytt nivå. 

Vi trenger deg som har IT faglig kompetanse, forretningsforståelse og porteføljestyringskompetanse, men frem for alt – et sterkt ønske om å gå den ekstra milen for å bedre arbeidshverdagen til sykepleiere, leger og spesialister slik at de kan bruke sin tid til det beste for pasientene.

Høres dette interessant ut?  Send en søknad, jeg ser frem til å høre fra deg!     

Sykehuspartner har kontorsted i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer, Grimstad og Porsgrunn. Oppgi i din søknad hvilket arbeidssted du foretrekker.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for å definere og utvikle porteføljene Pasientjournal og -administrasjon og Mor og barn på tvers av helseforetakene i Helse Sør-Øst
  • Ansvar for regionalisering og standardisering av egen tjenesteportefølje i henhold til strategi og føringer fra Helse Sør-Øst RHF
  • Analysere kundebehovet og utvikle veikart for tjenesteområdet
  • Identifisere hvor og hvordan helsetjenestene kan utvikles og forbedres ved smart bruk av teknologi
  • Bidra til innovasjon, brukerorientering og kontinuerlig utvikling
  • Delta i og lede prosesser og arbeid med å videreutvikle tjenesteområdene internt i Sykehuspartner 

Kvalifikasjoner:

  • Kunnskap om og innsikt i samspillet mellom teknologi, forretning, økonomi og gevinstrealisering
  • Erfaring med prosessarbeid, gjerne kjennskap til smidig utvikling, lean, design thinking eller tilsvarende
  • Kjennskap til ITIL
  • Erfaring med porteføljestyring, tjeneste- eller produktorientering, samt kunnskap om helsesektoren vil være en fordel

For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort 

Personlige egenskaper:

  • Du kjenner deg igjen i våre verdier "Fremoverlent - Ansvarlig - Medspiller"
  • Du er kundeorientert med en god forretningsforståelse
  • Du er strukturert, handlekraftig og løsningsorientert
  • Du er analytisk og har gode evner for å tenke strategisk og helhetlig
  • Du er en relasjonsbygger som skaper resultater i samspill med de rundt deg
  • Du liker å dele av din erfaring, samtidig som du er åpen for ny kunnskap

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver som bidrar inn i et viktig samfunnsoppdrag
  • Godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
  • Mulighet til å være med å utvikle fremtidens helsetjenester
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Lokaler i nær tilknytning til offentlig kommunikasjon

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.