Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Norsk rikskringkasting AS

Vil du hjelpe oss å fornye og forenkle NRKs arbeidsverktøy?

Media, informasjon og PR

NRK søker leder for Digital arbeidsplass!

Vi i NRK produserer innhold og utvikler tjenester som brukes av hele Norges befolkning hver eneste dag. Vi jobber for å oppfylle demokratiske, sosiale og kulturelle behov i samfunnet. Dette samfunnsoppdraget gjennomsyrer alt vi gjør, hvordan vi prioriterer og hvordan vi forholder oss til vårt publikum.

Teknologi-, produkt- og produksjonsdivisjonen (TPPD) har ansvar for utvikling og drift av NRKs publikumsprodukter, produksjons-, publiserings- og administrative systemer og for NRKs produksjonsavdeling. Vi gjør NRKs innhold levende og tilgjengelig for alle, og slik bidrar vi til at NRK løser sitt allmennkringkasteroppdrag. Divisjonen består av enhetene Publikumsprodukter, Teknologi, Produkt- og teknologiutvikling og Produksjon, samt Strategisk stab.

Avdelingen Teknologi har ansvar for NRKs IT- og teknologiportefølje. Den skal sikre at vi har felles strategisk retning, gjøre helhetlige prioriteringer og sikre fremdrift og godt samspill for å takle fremtidige teknologiske utfordringer og - transformasjon. Samtidig med å planlegge for store endringer innen teknologiområdet, skal avdelingen også sikre stabile tjenester for både NRKs medarbeidere og publikum hver eneste dag.

Stillingen rapporterer til avdelingsleder Teknologi og inngår i avdelingens ledergruppe, der seks ledere har ansvar for områdene Video & lydproduksjon, Plattform, Digital arbeidsplass, Nyheter og Direkteproduksjon, Mediehåndtering og publisering, og IT sikkerhet.  Her vil stadig jakt på forbedring av eget samarbeid, kontinuerlig utvikling og et godt og smidig samarbeid med hele NRK prege arbeidet.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra IT-utvikling og drift av IT-applikasjoner og fagsystemer med bredt nedslagsfelt i organisasjonen
  • Erfaring med budsjettansvar, finansiell oppfølging og kostnadsoptimalisering
  • Bred erfaring med strategisk og operativ leverandørstyring, tjenesteutsetting, erfaring med kommersielle prosesser og markedsdialog
  • Høyere relevant utdanning, for eksempel innen teknologi, økonomi eller ledelse
  • Erfaring med hybride utviklings- og leveranseformer på tvers av smidige metoder og mer tradisjonell prosjektmetodikk  

Personlige egenskaper:

  • Du kommuniserer godt med, og evner å bygge forståelse mellom IT, samarbeidende fagmiljøer og organisasjon.
  • Du leder endringsprosesser med stort engasjement, og motiverer medarbeidere til å være med på reisen.
  • Du er en «kremmer» med svært god forståelse for relasjonsbygging, forhandlinger og kontinuerlig forbedring i grensesnitt med leverandører.
  • Du er sterk på samarbeid og er en nettverksbygger som evner å navigere i en kompleks organisasjon med ulike fagområder.
  • Du gjør klare prioriteringer og kommuniserer tydelig rundt mål og strategi.
  • Du setter tydelig retning for en større gruppe bestående av ulike team og oppnår resultater gjennom andre.