Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    12.05.2019
  • Sted:
    TROMSØ
  • Type arbeid:
    Nettredaktør / kommunikasjonsrådgiver
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1658205
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vil du bli vår nye nettredaktør?

Tromsø kommune er i alle innbyggernes liv 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Våre tjenester dekker alt fra helse og omsorg, utdanning, kultur- og idrettstilbud til næring og byutvikling. Nye medievaner og økte behov gjør at innbyggere og ansatte stiller store krav og forventninger til kommunens kommunikasjonsarbeid. Vi er opptatt av å gi best mulig, faktabasert informasjon om det som angår våre innbyggere. Samtidig skal vi bidra til at kommunens mange ansatte får god og relevant informasjon.

Vi søker deg som kan gripe mulighetene i digitale kanaler, men samtidig har forståelse for at ikke alle nås digitalt. Du vil få jobbe operativt med utviklingsarbeid, innholdsproduksjon, analyse og testing knyttet til nettsider og sosiale medier.

Arbeidsoppgaver
  • Redaktør for kommunens splitter nye nettsider (estimert til 50 prosent av stillingen).
  • Lede kommunikasjonsarbeid i både større og mindre prosjekter.
  • Ha et særlig ansvar for måling av digitale tiltak.
  • Produsere tekst, video og bilder til digitale flater eksternt og internt.
  • Gi råd og opplæring til kommunens mange ansatte om bruk av publiseringsløsninger, kanalvalg og innholdsarbeid.
Kvalifikasjoner
  • Relevant, høyere utdanning. Bachelor-nivå eller høyere. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Et digitalt perspektiv. Du har erfaring med og oppdatert kunnskap om arbeid på nettsider og i sosiale medier.
  • Kunnskap om måling av effekter av kommunikasjon, særlig i digitale kanaler, og erfaring med. Du har erfaring med Google Analytics, Siteimprove, Google Tag Manager og/eller andre relevante verktøy.
  • Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne. Du bruker klart språk og vet hva slags språk som fungerer digitalt.
  • Evne til å gjøre kompleks informasjon lettfattelig under tidspress.
  • Erfaring fra prosjektarbeid vil være en fordel.
Personlige egenskaper
  • Du har høy arbeidskapasitet og stor gjennomføringsevne.
  • Du er løsningsorientert, fleksibel og målbevisst.
  • Du liker å jobbe i team, men er også sterk på å drive prosesser alene.
  • Du er samfunnsengasjert og nysgjerrig på verden rundt deg.
  • Du er en like god lytter som formidler.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • En spennende arbeidsplass, hvor du kan sette et sterkt preg på kommunens kommunikasjon og identitet.
  • Et bredt fagmiljø med store og varierte utfordringer og hyggelige kolleger.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn og andre betingelser etter avtale.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.