• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633416
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vil du bli vår nye avdelingsleder på Svartediket Avlastning ? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

 Enhet for avlastning søker derfor en dyktig sykepleier/ vernepleier som er klar for lede og ivareta personell og tjenestemottakere i en travel hverdag på Svartediket avlastning. Enheten har 11 kommunale avlastningsboliger, 2 private avlastningstiltak  og ca. 140 besøkshjem. Enheten gir tilbud til barn og ungdom med funksjonshemming og utviklingshemming.

Svartediksveien avlastning er en avlastningsbolig for barn og unge med en autismespekter diagnose, alle og enhver unike. barna/ungdommene bor til daglig hjemme med familiene sine. Boligen har 6 avlastningsplasser, og brukerne er for tiden i aldersgruppen 8-23 år. Boligen disponerer 19 årsverk fordelt på 37 faste stillinger, og har en sammensatt personalgruppe bestående av miljøterapeuter, helsefagarbeider og assistenter  i store stillinger og mindre stillinger.
Hovedmålet for avlastningsboligen er å være et trygt og godt sted for barnet/ ungdommen, og at foreldrene skal oppleve reell avlastning under oppholdene. God omsorg, meningsfulle aktiviteter og utvikling hos den enkelte står i fokus. For å få til dette har vi engasjerte medarbeidere som ser den enkelte, støtter og hjelper sine kollegaer, samarbeider godt med foreldre og andre samarbeidspartnere, er opptatt av etisk refleksjon og utvikling.


Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Arbeidsoppgaver:

  • Sentral rolle med ansvar for å delegere arbeidsoppgaver og fremdrift i avlastningsboligen
  • Ansvar for daglig drift av boligen og sikre at overordnede mål for tjenesteområdet iverksettes med resultatoppfølging
  • Overordnet ansvar for å lede, utvikle og kvalitetssikre det faglige arbeidet
  • Ansvar for rekruttering, opplæring, personal, drift og budsjett
  • Turnusplanlegging  
  • Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet 
  • Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon 
  • Sikre godt samarbeid med pårørende, brukere og andre samarbeidspartnere
  • Utvikle og veilede medarbeidere i det faglige arbeidet med tjenestemottaker
  • Ansvar for HMS og internkontroll 
  • Andre oppgaver delegert fra enhetsleder
  • Delta i enhetens ledergruppe

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier/vernepleier
  • Lederutdannelse eller annen relevant videreutdanning fra høyskole/universitet er en fordel
  • Relevant ledererfaring er en fordel 
  • Erfaring fra arbeid i avlastningsbolig og med døgnfordeling er en fordel 
  • Kjennskap til og erfaring fra brukergruppen
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere gode kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig fremstilling gjennom bestått minimum B2-test.
  • Kunnskap om og god erfaring med aktuelt og relevant lovverk er en forutsetning,  bl.a helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 og arbeidsmiljøloven.
  • God kompetanse på turnusplanlegging og prosessene med godkjenning er en fordel 
  • Erfaring med beslutningsprosesser er en fordel 
  • Ønskelig med god systemforståelse av administrative fagsystemer
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • Førerkort klasse B. 
  • Krav om politiattest 
  • Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, samarbeidspartnere og overordnede.
  • Du er tydelig og synlig i arbeidsmiljøet og god på myndiggjøring av ansatte.
  • Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel.
  • Du overholder tidsfrister og har god økonomisk forståelse 
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere for å nå mål for tjenestemottaker og organisasjonen.
  • Du bidrar til å ivareta gode holdninger og god etisk refleksjon i arbeidsmiljøet.

Vi tilbyr:


  • Et stort og inkluderende fagmiljø med blant annet egen mentorordning
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, tilrettelegging for videreutdannelse
  • Et stort godt og aktivt arbeidsmiljø 
  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Dagarbeid med fleksibel arbeidstid 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
  • 100% stilling fra 01.09.22 
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633416
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.06.2022