Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

PST - Politiets sikkerhetstjeneste

Vil du bidra til kompetanseutvikling hos oss?

Politi

HR-avdelingen i PST skal legge til rette for at PSTs medarbeidere og ledere løser samfunnsoppdraget vårt med høy kompetanse, entusiasme og initiativ. Seksjon for HR-utvikling er en ny seksjon i PST som rapporterer til avdelingsdirektør HR. Seksjonen har ansvar for blant annet organisasjonskultur, organisasjons- og lederutvikling, employer branding, rekruttering, strategisk kompetansestyring og -utvikling samt HR-analyser og e-læring.
 
En av våre dyktige medarbeidere skal nå ut i svangerskapspermisjon, og vi søker derfor en engasjert rådgiver som skal utvikle og administrere kurs i PST samt bidra til strategisk kompetanseutvikling i organisasjonen. Du vil etter hvert bidra i vårt rekrutteringsarbeid og andre spennende HR-prosjekter. Varighet på vikariatet er fra når du kan starte og frem til 15.08.2024.

Arbeidsoppgaver:

  • Kompetanseutvikling og utvikling av kurs i PST
    • Rådgivning og veiledning
    • Administrasjon og koordinering av kompetansetiltak
  • Optimalising og videreutvikling av våre prosesser
  • Deltakelse i rekrutteringsprosesser og andre HR-prosjekter ved behov

    Endringer i stillingsinnhold, arbeidstid og organisatorisk tilhørighet kan forekomme. 

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant høyere utdannelse, gjerne innen HR, pedagogikk, organisasjonspsykologi eller lignende
  • Du har gjerne erfaring med utvikling av kompetansetiltak og kursadministrasjon
  • Kjennskap til Excel er en fordel
  • Det er også en fordel om du er sertifisert i testverktøy til bruk i rekrutteringsprosesser

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som ikke er redd for å dele din kunnskap med andre, både nære kollegaer, ledere og andre medarbeidere
  • Du er strukturert, nøyaktig og trives i en hektisk hverdag.
  • Du jobber godt både selvstendig og i team, er initiativrik og gjennomfører godt
  • Du er serviceinnstilt, positiv og nysgjerrig på nye løsninger og hvordan arbeidsprosesser kan gjøres mer effektive

    Personlig egnethet vektlegges, og du må ha de personlige egenskapene som ansettelse i en sikkerhetstjeneste krever. Lojalitet, sunn dømmekraft og pålitelighet er nøkkelbegreper i denne sammenheng. Du må tilfredsstille kravene til høyeste sikkerhetsklarering og autorisasjon.

    Som ansatt i en beredskapsorganisasjon forventes det at du er fleksibel og villig til å yte ekstra når situasjonen krever det. 

Vi tilbyr:

Hos oss får du en utfordrende og strategisk rolle i et faglig sterkt og utviklende arbeidsmiljø, der du har mulighet til å påvirke en arbeidsplass med et krevende og motiverende samfunnsoppdrag.
 
Du vil få lønn etter avtale i spennet kr 543 500–626 100 i stillingskode som rådgiver (SKO 1434). Endelig lønnsplassering avhenger av kvalifikasjoner. Vi har god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %). Det er seks måneders prøvetid for stillingen.