• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4297736
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 05.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vil du bidra til at vi blir best på eHandel?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lørenskog kommune kjøper varer, tjenester, samt bygg- og anleggsarbeider for ca. en milliard kroner årlig og har ca. 100 rammeavtaler.

Vi øker nå satsningen på eHandel, og trenger en ny rådgiver på laget. Hos oss får du store muligheter til å påvirke retningen, og du blir del av en ambisiøs og nytenkende fagenhet som jobber for å fremme anskaffelser som strategisk virkemiddel. 

Arbeidsoppgaver:

eHandel er beskrivelsen på kommunens elektroniske bestillingssystem, og er et viktig virkemiddel for å sørge for at kommunens bestillere kjøper riktig vare til riktig pris. Som rådgiver innen eHandel vil du koordinere eHandelsprosesser som går på tvers av organisasjonen og ulike fagområder herunder blant annet:

  • Ansvar for utvidelse av kommunens eHandelsportefølje
  • Utvikling av bestillingsfunksjonen i kommunen
  • Utvikle og forbedre sortimentstyring
  • Leverandør- og kontraktsoppfølging
  • Priskontroll og avvikshåndtering
  • Oppfølging av avtaleprodukter
  • Løpende dialog med og opplæring av interne bestillere
  • Systemansvar for drift og oppdatering av Visma eHandel
  • Gjennomføre innkjøpsanalyser og bidra til gevinstrealisering

Andre oppgaver kan være aktuelle i samråd med fagansvarlig. 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innen økonomi, IKT eller annet relevant fagområde. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • God tallforståelse
  • Gode datakunnskaper, herunder god kunnskap om systemer og tekniske løsninger 
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Ønskelig med kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper:

Vi trenger deg som liker å samarbeide, er resultatorientert og har pågangsmot. Du må også inneha følgende egenskaper:

  • Positiv, sosial og utadvendt med en god pedagogisk fremtoning
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
  • Evne til å jobbe på tvers av organisasjonen, trekke på rett kompetanse, og spille på lag
  • Løsningsorientert, analytisk og metodisk
  • Takler endringer godt, og er åpen, troverdig og engasjert
  • God rolleforståelse

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Interessante, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling
  • Kollegaer som har god kunnskap om anskaffelsesreglene
  • Gode muligheter for videreutvikling av kompetanse i den raskest voksende kommunen i landet
  • Godt arbeidsmiljø
  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte
  • Lønn etter avtale.


Om arbeidsstedet

Innkjøp er organisert i Organisasjonsseksjonen, og består i dag av 5 personer som jobber med ulike oppgaver innen anskaffelsesprosessen. Seksjonen ellers består av HR, personal, lønn, internkontroll og informasjonssikkerhet, og er per i dag ca 24 medarbeidere. Seksjonen er en del av kommunedirektørens administrasjon, styring og virksomhetsutvikling, som også består av seksjonene Økonomi og virksomhetsstyring, Digitalisering og Servicesenter samt enhetene kommuneadvokat og kommunikasjon. Det er for tiden gjennomgang av kommunens tjenester, med formål om mer moderne og effektive tjenester i fremtiden. Gjennomgangen kan medføre endring i oppgaver og behov.

Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, men dette vil du få varsel om først.

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4297736
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 05.01.2022