Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Vil du bidra til å forebygge livmorhalskreft?

Offentlige tjenester og forvaltning

Ved Kreftregisteret er det nå ledig stilling som Data manager/Rådgiver i Livmorhalsprogrammet, 100 % fast stilling.

Livmorhalsprogrammet drifter det nasjonale screeningsprogrammet mot livmorhalskreft. Hovedmålet er å forebygge og redusere dødeligheten av livmorhalskreft i Norge. Vi sender påminnelser til alle kvinner mellom 25 og 69 år når det er tid for å ta ny livmorhalsprøve og arbeider med å sikre at flest mulig kvinner følges opp og behandles etter nasjonale retningslinjer. Årlig tas det en halv million livmorhalsprøver. Vi mottar alle prøvesvarene fra laboratoriene og har per i dag 15 millioner prøvesvar i vår database. Viktige funksjoner hos oss er dataregistrering, kvalitetssikring og informasjonsarbeid om livmorhalskreftscreening rettet mot kvinner og helsepersonell. Livmorhalsprogrammet er også sterkt involvert i flere forskningsprosjekter relatert til livmorhalskreft, og samarbeider med medisinske fagmiljøer nasjonalt og internasjonalt. Vi jobber mye ut mot media og er aktive i sosiale medier.

Screening av livmorhalskreft i Norge er i stadig utvikling med blant annet nye dataløsninger for laboratoriene, bedre testemetoder, nye retningslinjer og nye formidlingskanaler. Dette krever kontinuerlig utvikling og oppdatering av eksisterende IT-systemer og rutiner for datauttrekk og analyser. 

Arbeidsoppgaver

De sentrale arbeidsoppgavene i stillingen er å gjøre datauttrekk, kvalitetssikre og koble data, bruke dataene til å gjøre analyser og utarbeide rapporter.

Du vil være sentral i å klargjøre og rapportere data for selve screeningprogrammet og ulike forskningsprosjekter, og i tillegg ha hovedansvar for scriptene for datauttrekk og feilsøking i databasene. Du vil også kunne få en rolle som støtteressurs i forskningsprosjekter.

Vi jobber kontinuerlig med modernisering og effektivisering av systemene våre og du vil ha en førende rolle med å identifisere flaskehalser og dokumentere endringsønsker.

Som data manager vil du kunne samarbeide med andre med tilsvarende roller og oppgaver i Kreftregisteret. Utviklingsarbeid på IT-systemene vil foregå i samarbeid med Kreftregisterets Registerinformatikkavdeling. 

Vi er en liten seksjon og det er viktig at du er fleksibel og kan bidra der det trengs. Stillingen innebærer blant annet å bistå ved henvendelser fra media og departement etc., og du må raskt kunne hente frem de tall som etterspørres.

Registrering av prøvesvar og utsendelser av påminnelser og andre brev skjer i hovedsak digitalt, men enkelte av arbeidsprosessene er fortsatt manuelle. Du vil delta i alle deler av driften av Livmorhalsprogrammet, blant annet registrering og kvalitetssikring av prøvesvar fra laboratorier, administrere utsendelser og svare på henvendelser, samt noe saksbehandling. Dette vil gi deg innsikt og erfaring til å kunne se hvordan systemene kan effektiviseres og kvalitetsforbedres.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har evne til raskt å sette deg inn i nye systemer og som motiveres av å videreutvikle etablerte arbeidsprosesser.

Må ha:

  • Utdanning på masternivå med helsefaglig bakgrunn eller samfunnsvitenskapelig /teknisk-naturvitenskapelig bakgrunn med godt grunnlag for å tilegne deg medisinsk og biologisk kunnskap. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Generelt gode IT-kunnskaper, inkludert kompetanse på statistikkprogrammer som R, Stata, SPSS eller tilsvarende, samt erfaring med bruk av SQL
  • Erfaring med bearbeiding, enkle analyser og grafisk fremstilling av data 
  • God forståelse for dataflyt

Det er en fordel om du har:

  • Erfaring med kvantitativ datainnsamling, datamodellering og datavarehus 
  • Erfaring med å formulere krav til IT-løsninger
  • Erfaring med håndtering av store datafiler
  • Erfaring med prosjektledelse  

 

Personlige egenskaper

Vi leter etter deg som har følgende egenskaper: 

  • Tar ansvar, er engasjert og viser initiativ
  • Nøyaktig, systematisk og ansvarsbevisst
  • Er analytisk og løsningsorientert
  • Evne til å forstå kjernen i problemstillinger raskt 
  • Evne til å jobbe selvstendig og i team 
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
  • Snakker flytende engelsk og norsk eller et annet skandinavisk språk

 Personlig egnethet vurderes gjennom intervjuer og referanser.  

Vi tilbyr

I Kreftregisteret tilbyr vi:

  • Gode muligheter for faglig utvikling i et sterkt fagmiljø med engasjerte kollegaer i et trivelig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Intern opplæring vil bli gitt 
  • Prøvetid på 6 måneder
  • Årslønn kr 560.000 - 620.000,- avhengig av kompetanse og erfaring  
  • Medlemskap i helseforetakets pensjonskasse
  • Mulighet for trening i arbeidstiden