• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4865652
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 10.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du bidra med nyskapende og arbeidsrettet integrering?

Offentlig forvaltning

NAV Vestre Aker er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere, og vi har et godt arbeidsmiljø. Vi har kontorer i Sørkedalsveien 150A, og gir tjenester til bydelens 50.000 innbyggere.

Avdelingen avklaring og kvalifisering jobber med bosetting av flyktninger i introduksjonsprogrammet og flyktninger som har avsluttet introduksjonsprogrammet, Kvalifiseringsprogrammet, Utvidet oppfølging, IPS og markedskontakt. Nå ønsker vi å styrke teamet som jobber med bosetting og integrering av flyktninger. 

Vi ser etter deg som tenker og tror på muligheter og jobb først. Du er opptatt av å ta vare på mennesker og du tør å stå i samtaler med mennesker i sårbare livssituasjoner. Du må ha et stort engasjement for NAVs samfunnsoppdrag, og at du må klare å være strukturert i en hverdag som aldri er lik. NAV Vestre Aker er et kontor i stadig utvikling og de ansatte er forventet å bidra inn i det arbeidet, slik at vi kan tilby stadig bedre tjenester for brukerne våre. 

Verden er i endring og arbeidsoppgavene i stillingen kan forandre seg. Du må derfor trives med endring. 

Vi har nå en fagkonsulentstilling (fast) og 4-5 vikariater for ett år, med mulighet for forlengelse. Vi ber deg i søknaden spesifisere om du søker begge stillinger, eller kun fagkonsulent eller veilederstilling/tilskuddsstilling.

Følgende stillinger lyses ut: 

  • 1 fagkoordinator med ansvar for bosetting og koordinering av oppgaver i teamet
  • 1 tilskuddsansvarlig og bosetter 
  • 4-5 veiledere i vikariat ut 2023 som kan være pådrivere for nyskapende arbeidsrettet integrering

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgaver fagkoordinator bosetting og kvalifisering 
• Koordinere bosettingsarbeidet i bydelen
• Forberede og gjennomføre bosetting av flyktninger i bydelen 
• Rapportering på bosetting
• Bistå med å koordinere oppgaver i teamet
• Noe oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet
• Innovasjon og utviklingsarbeid særlig knyttet til arbeid og aktivitet
• Samarbeide med tilskuddsansvarlig om å søke ekstratilskudd IMDI
• Forvalte og saksbehandle i henhold til forvaltningsloven, integreringsloven og sosialtjenesteloven
• Godkjenne vedtak som er fattet etter integreringsloven og lov om sosiale tjenester
• Samhandle med IMDI, bydelen, frivillige, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
• Andre oppgaver vil kunne tillegges stillingen

Arbeidsoppgaver tilskuddsansvarlig 
• Ansvar for å søke om ekstratilskudd fra IMDI
• Koordinere bydelens tiltak for personer som tilskuddene er rettet til. 
• Rapportering
• Bosetting av nyankomne flyktninger 
• Noe oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet
• Samhandle med IMDI, bydelen, frivillige, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
• Forvalte og saksbehandle i henhold til forvaltningsloven, integreringsloven og lov om sosiale tjenester
• Bistå inn i andre oppgaver i avdelingen når det er behov

Arbeidsoppgaver veiledere (4 -5 stillinger)
• Gi arbeidsrettet oppfølging, kartlegging og avklaring av arbeidssøkere med innvandrerbakgrunn, med et spesielt ansvar for de som står langt i fra arbeid som følge manglende utdanning, arbeidserfaring og språk, samt helseutfordringer.
• I samarbeid med arbeidssøkere kartlegge ressurser og kompetanse, samt gi karriereveieldning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet. 
• Sikre helhetlig og koordinert oppfølging etter integreringsloven, NAV-loven, folketrygdloven, sosialtjenesteloven og tiltaksforskriften.
• Stillingene vil ha noe ulike oppgaver. En stilling vil kunne inneholde oppfølging av flyktninger som er over 55 år, samt samarbeide tett med frivilligheten og bidra til bosetting. En stilling vil kunne inneholde oppfølging av flyktninger som har avsluttet introduksjonsprogrammet
• Samarbeide tett med andre relevante aktører i eller utenfor NAV-kontoret, blant annet bydel, helsevesenet, tiltaksarrangører, utdanningsinstitusjoner og ikke minst arbeidsgivere. 
• Du skal sammen med resten av kontoret bidra til at vi utvikler stadig bedre brukertjenester og at kontoret når sitt mål om å hjelpe mennesker ut i arbeid.
• Være en pådriver for nyskapende arbeidsrettet integrering.
• Andre oppgaver vil kunne tillegges stillingene

Kvalifikasjoner:

• Du må ha overblikk og forståelse for NAV sitt virkeområde og samspill med andre samarbeidspartnere, ikke minst arbeidsgivere.
• Arbeidserfaring og/eller dokumentert kompetanse fra å jobbe med integrering og inkludering av arbeidssøkere med innvandrerbakgrunn. 
• Det er en fordel om du også har kjennskap til Oslo Voksenopplæring og deres ansvarsområde
• Fullført utdannelse på minimum bachelorgradsnivå, helst innen helse- eller sosialfag, humanistiske, juridiske eller samfunnsvitenskapelige fag. 
• Du må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
• Generelt god kompetanse på IKT- og dataverktøy.
• En forståelse for hvordan det ordinære arbeidsmarkedet kan brukes som middel og mål for å inkluderemennesker som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet. 

Personlige egenskaper:

• Du må ha gode evner til å forstå andres perspektiv – trygg i møte med mennesker i en sårbar situasjon.
• Et indre driv og en vilje til å stå på – du må tåle høyt arbeidspress og å følge opp mennesker over lang tid.
• Selvstendig, selvgående og i stand til å fatte beslutninger – du må lære kjapt og ta ansvar for egen læring.
• Du må være omstillingsdyktig og trives med å bidra i endringsprosesser – både arbeidshverdagen og samfunnet endrer seg raskt.
• God til å samarbeide og motivere - skape og dele gode løsninger kolleger og samarbeidspartnere.

Vi tilbyr:

• Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver.
• Engasjerte kolleger, som brenner for å hjelpe mennesker.
• Store muligheter for å påvirke egen arbeidshverdag.
• Store muligheter for faglig og personlig utvikling.
• Fagkoordinator ansettes i fagkonsulentstilling 0158000, direkte plassert i lønnstrinn 43. Det tas forbehold om godkjenning i MBU
• Veilederstillingene er opprettet som sosialkonsulent 0106000, ramme 022, alt. 5 (ltr. 32-41). Det tas forbehold om godkjenning i MBU

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4865652
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 10.11.2022