Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
09.10.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3169536Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 21.09.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Vikariat Personalkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for aktivitet mestring ble dannet i 2018, og er en enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester. Enheten har som hovedmål å hindre isolasjon, øke aktivitets og mestringsnivå, samt fokusere på det friske i mennesket. Enheten organiserer følgende underavdelinger: Responssenteret, Hverdagsrehabilitering, Kommunal hjelpemiddelservice, Støttekontaktformidlere, Frivillighetskoordinatorer, Aktivitetssentre og Omsorgsboliger.
Da vår personalkonsulent skal ha svangerskapspermisjon, søker vi nå etter en vikarierende personalkonsulent fra og med 01.02.21. Vikariatet vil vare i 1 år.
Vi søker en erfaring personalkonsulent som raskt analyserer komplekse problemer og kommer med rasjonelle vurderinger. Personalkonsulent jobber tett med enhetsleder og avdelingsledere som rådgiver og veileder i personalfaglige spørsmål.
Du er strukturert, selvstendig og imøtekommende. Du trives med å sette deg inn i detaljer, og leverer god kvalitet i arbeidet. Er du en person som trives i et hektisk miljø, har høy arbeidskapasitet, og er fleksibel, er du velkommen til å søke.
Enheten har lokasjoner i hele Bergen Kommune, og det vil være forventet at du som personalkonsulent kan jobbe fra den av våre lokasjoner som vurderes som hensiktsmessig, noe som vil kunne variere gjennom uken. Du vil ha kontorlokasjon i Teatergaten 41.
- Være enhetens rådgiver og fagressurs innen personalfeltet.
- Arbeidet medfører utstrakt kontakt med ledere, ansatte og tillitsvalgte.
- Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon og referat i personalsaker.
- Analyser ved rekruttering, bistå ved behov i ansettelser og påse sluttføring i våre digitale systemer.
- Ha oversikt over, og følge opp fravær i samarbeid med leder, være godt kjent med virkemidler i IA og NAV systemet.
- Bistå med opplæring i personalgrupper, innen personalfaget og HMS.
- Minimum 3-årig høyskoleutdanning (med fag innen personal, ledelse, jus, rekruttering, organisasjonsutvikling og strategi).
- Minimum 3- 5 års arbeidserfaring innenfor personal/ HR.
- Oppdatert kunnskap og interesse for relevante lover og regler.
- Bilsertifikat klasse B.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
- Erfaring med systematisk kompetansearbeid.
- Fordel med erfaring knyttet til HMS og kontinuerlig forbedringsarbeid.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner fordi du skal samarbeide med ledere, kollegaer, interne og eksterne samarbeidspartnere.
- Positiv, initiativrik og stor gjennomføringsevne.
- Være enheten sin rådgiver og fagressurs innen personalfeltet
- Faglig sterk, og demonstrerer spesialistkunnskap innen eget fagfelt.
- Du er glad i endringer, og trives med varierte og uforutsigbare arbeidsdager.
- Er systematisk og har evne til å planlegge og prioritere arbeidet.
- Selvstendig, samtidig som du har evne til å jobbe i team.
-
- Arbeid i en enhet, der vi sammen er opptatt av å se etter løsninger i en ny organisasjon.
- Fleksibel arbeidstid, fleksitidsordning.
- Meningsfull arbeidshverdag, med varierte arbeidsdager.
- Lønn etter avtale, knyttet til ansiennitet og utdanning.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
09.10.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3169536Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 21.09.2020