Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
22.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1473, LØRENSKOG
LØRENSKOG
Antall stillinger
1karriere-kode
4658936Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 08.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lørenskog kommune
Vi søker nye veiledere til NAV Lørenskog
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Lørenskog har 90 ansatte fordelt på fire avdelinger. Vi betjener 44 000 innbyggere, og har kontorer i moderne lokaler sentralt i Lørenskog. Det er gode bussforbindelser mellom Oslo og Lillestrøm. Vi er i kontinuerlig utvikling og leverer stadig bedre tjenester. Vi jobber målrettet for å realisere NAV sin målsetting om å få flere i arbeid og aktivitet og færre på stønader.
Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker med behov for litt ekstra hjelp? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Har du lyst til å arbeide i et flott arbeidsmiljø? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss.
Vi har ledig fem-syv stillinger.
Arbeidsoppgaver:
- Veiledning og oppfølging av brukere som mottar sosialhjelp
- Saksbehandling etter sosialtjenesteloven
- Kartlegging, behovsavklaring, oppfølging, veiledning og motivasjon av bruker som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
- Vurdering av tiltak og virkemidler for tilbakeføring til arbeid
- Selvstendig ansvar og saksbehandling for egen portefølje
- Være i tett dialog med arbeidsgivere, helsepersonell, tiltaksbedrifter og andre samarbeidspartnere både internt og eksternt
- Ta vakter og bistå brukere i publikumsmottaket
Da NAV er under kontinuerlig endring, må endringer av arbeidsoppgaver påregnes etter kontorets behov
Kvalifikasjoner:
Må krav:
- Minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- Erfaring innen oppfølging av mennesker i en krevende situasjon
- Det er krav at kandidaten har relevant erfaring fra veiledning og oppfølging av mennesker med sammensatte problemer, på individnivå
Ønskelig med:
- Erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse
Personlige egenskaper:
- Du har evnen til å motivere, og ser muligheter fremfor begrensninger
- Du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- Du kan arbeide strukturert og systematisk med evne til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
Vi tilbyr:
- God arbeidstid- og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Mulighet for fag/kompetanseutvikling
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
22.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1473, LØRENSKOG
LØRENSKOG
Antall stillinger
1karriere-kode
4658936Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 08.06.2022