• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1473, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4658936
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 08.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vi søker nye veiledere til NAV Lørenskog

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Lørenskog har 90 ansatte fordelt på fire avdelinger. Vi betjener 44 000 innbyggere, og har kontorer i moderne lokaler sentralt i Lørenskog. Det er gode bussforbindelser mellom Oslo og Lillestrøm. Vi er i kontinuerlig utvikling og leverer stadig bedre tjenester. Vi jobber målrettet for å realisere NAV sin målsetting om å få flere i arbeid og aktivitet og færre på stønader.

Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker med behov for litt ekstra hjelp? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Har du lyst til å arbeide i et flott arbeidsmiljø? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss.

Vi har ledig fem-syv stillinger.

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning og oppfølging av brukere som mottar sosialhjelp
  • Saksbehandling etter sosialtjenesteloven
  • Kartlegging, behovsavklaring, oppfølging, veiledning og motivasjon av bruker som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet 
  • Vurdering av tiltak og virkemidler for tilbakeføring til arbeid
  • Selvstendig ansvar og saksbehandling for egen portefølje
  • Være i tett dialog med arbeidsgivere, helsepersonell, tiltaksbedrifter og andre samarbeidspartnere både internt og eksternt
  • Ta vakter og bistå brukere i publikumsmottaket

    Da NAV er under kontinuerlig endring, må endringer av arbeidsoppgaver påregnes etter kontorets behov 

Kvalifikasjoner:

Må krav: 

  • Minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
  • Erfaring innen oppfølging av mennesker i en krevende situasjon
  • Det er krav at kandidaten har relevant erfaring fra veiledning og oppfølging av mennesker med sammensatte problemer, på individnivå

Ønskelig med: 

  • Erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse 

Personlige egenskaper:

  • Du har evnen til å motivere, og ser muligheter fremfor begrensninger 
  • Du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert 
  • Du kan arbeide strukturert og systematisk med evne til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver 

Vi tilbyr:

  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Mulighet for fag/kompetanseutvikling
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter

    Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

    I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1473, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4658936
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 08.06.2022