• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5151, STRAUMSGREND
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3745920
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vi søker etter en engasjert leder med erfaring i psykiatri - vikariat ut 2021

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Behandling, bo og ressursveiledning (BBR), Psykisk helse er en resultatenhet som ble opprettet 01.03.2020 under Etat for psykisk helse og rustjenester. Enheten består av 140 årsverk, med ca 330 ansatte fordelt på 8 bosenter og en administrasjon. Alle bosentrene i enheten arbeider ut fra en recovery-orientert tilnærming. Å møte brukernes individuelle behov på en faglig god måte er sentrale mål for tjenesteytingen. 

Bergen bosenter er et kommunalt bosenter for 20 personer. Beboerne er fordelt på to avdelinger, Knappen 1 og Knappen 2.

BBR søker etter en engasjert leder i 100 % stilling ut 2021 ved Bergen bosenter, Knappen 2. Bosenteret gir heldøgns botilbud til mennesker med psykiske vansker. Vi driver etter vederlagsforskriftene og har derfor institusjonsrammer.

Bergen bosenter, Knappen 2 har 16,4 årsverk og 12 beboere. Vi kan tilby et variert fagmiljø, bestående av tilsynslege, sykepleiere, vernepleiere, fagarbeidere og assistenter. Stillingen innebærer arbeid fra mandag til fredag på dagtid. Øvrige ansatte har langvaktsturnus med 12,5 timers arbeidsdag og arbeid hver 4.helg, og egne nattevakter som jobber 10 timers vakter.  

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at den daglige driften på tjenestestedet blir forsvarlig ivaretatt samt at resultatenhetens
    samlede ressurser brukes effektivt.
  • Daglig oppfølging av personal og tjenestestedets budsjett.
  • Faglig ansvarlig for driften på tjenestestedet, samt andre pålagte oppgaver.
  • Ansvar og utarbeidelse av turnus med langvakter og dag-til-dag-styring av denne.
  • Holde seg oppdatert på aktuelle arbeidstidsbestemmelser og turnusordninger.
  • Følge gjeldende retningslinjer for utarbeidelse av turnuser, herunder samarbeide med tillitsvalgte.
  • Sikre faglig og etisk forsvarlige tjenester i henhold til aktuelt lovverk og retningslinjer.
  • Ansvarlig for tjenestestedets internkontroll, herunder systematisk HMS- arbeid.
  • Være en god rollemodell.
  • Stillingen kan tillegges stedfortrederfunksjon for resultatenhetsleder etter nærmere avtale.
  • Aktiv deltagelse i enhetens lederteam

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves bachelorgrad innen sykepleie eller vernepleie.
  • Videreutdanning innen psykisk helse.
  • Relevant praksis fra fagfeltet og relevant erfaring som leder er ønskelig.
  • Norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten. God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Generelt gode data-kunnskaper vektlegges og kjennskap til aktuelle fagsystemer vektlegges.
  • Krav om politiattest ved tilbud om stilling.

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, målrettet og tydelig leder.
  • God arbeidskapasitet.
  • Positiv og løsningsorientert.
  • God fleksibel samhandlingsevne.
  • Lojal. 

Vi tilbyr:

  • Vikariat i 100% stilling ut 2021.
  • God pensjonsordning.
  • Et trivelig arbeidsmiljø.
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA).
  • Lønn etter gjeldende avtaler.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5151, STRAUMSGREND
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3745920
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.04.2021