• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4944676
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vernepleier/Sykepleier/Miljøterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 370 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange flinke ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere, jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, mestring og utvikling.  

I Jægermyren bofellesskap har vi flere faggrupper representert, vi har assistenter, sykepleiere, vernepleiere, ergoterapeut og helsefagarbeidere.  Jægermyren bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 9 beboere i alderen 20 - 70 år, og har god kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri, autisme, og somatikk. Vi kan tilby varierende og spennende arbeidsoppgaver, hvor fag, utvikling og et godt arbeidsmiljø er viktig for oss. Bofellesskapet ligger i Ytre Sandviken, i nærheten av NHH.  

Vi har nå 2 ledige stillinger:

- 100 % som sykepleier/ vernepleier Stillingen er i turnus med dag/aftenvakter og langvakter hver. 4. helg. 12 ukers turnus med langfri perioder. 

- 76 % som miljøterapeut - Stillingen er i turnus med dag/aftenvakter og vakter hver 3. helg. 

Vennligst oppgi i søknadsteksten hvilken stilling du søker på. 
I begge stillingene er tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk
  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer 
  • Primær-/ sekundærkontaktoppgaver
  • Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Vernepleierfaglige / sykepleierfaglige oppgaver som oppfølging av medisinhåndtering og elektronisk rapportering 
  • Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
  • Oppfølging av vedtak etter hotl kap. 9
  • Veiledning og opplæring av medarbeidere
  • Ansvarsvakt
  • Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljøpermer
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
  • Muligheter for å bidra som ressursperson i botjenesten for definerte fagområder. 

Kvalifikasjoner:

  • Kvalifikasjonskrav til 100 % stilling: Autorisasjon som vernepleier/sykepleier
  • Kvalifikasjonskrav til 76 % stilling:  Autorisasjon som vernepleier/sykepleier eller annen relevant 3 - årig helse og sosialfaglig grad

Felles for begge stiillingene

  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Godt skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Må ha god forståelse og kunnskap om Helse- og omsorgstjenesteloven kap.9 og Pasient- og brukerrettighetsloven kap.4A
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering , handlingsplaner m.m
  • Gode datakunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse 
  • Personlig egnethet en en forutsetning og vil vektlegges særlig. 

Personlige egenskaper:

  • En grunnleggende respekt for mennesker og engasjement for brukergruppen 
  • Sporty og liker utfordringer
  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert, strukturert og tydelig
  • Har god evne til etisk refleksjon
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Gode gjennomføringsevner 
  • Faglig engasjement

Vi tilbyr:

  • Spennende faglige utfordringer og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • God opplæring
  • Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4944676
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.01.2023