Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
22.01.2022Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5042, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4307429Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 08.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Vernepleier/Sykepleier/Miljøterapeut
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Botjenester i Bergenhus og Årstad gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i 25 bofellesskap, botiltak, samlokalisert boliger og private hjem.
I vår enhet har vi mange flinke ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere, jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, mestring og utvikling.
Jægermyren bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 9 beboere i alderen 20 - 70 år, og har god kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri, autisme, og somatikk. Bofellesskapet ligger i Ytre Sandviken, i nærheten av NHH
Vi har ledig en stilling på ca 84 % som miljøterapeut. Stillingen er i turnus med dag/aftenvakter og langvakter hver 4. helg. 12- ukers turnus med fire langfri-perioder.
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver:
- Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk
- Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer
- Primær-/ sekundærkontaktoppgaver
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Vernepleierfaglige / sykepleierfaglige oppgaver som oppfølging av medisinhåndtering og elektronisk rapportering
- Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
- Oppfølging av vedtak etter hotl kap. 9
- Veiledning og opplæring av medarbeidere
- Ansvarsvakt
- Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljøpermer
- Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
- Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
- Muligheter for å bidra som ressursperson i botjenesten for definerte fagområder.
Kvalifikasjoner:
- Treårig sosial-/ helsefaglig/ pedagogisk høyskoleutdanning inkludert veiledet praksis under utdanning
- Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
- Godt skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Gode datakunnskaper
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
- Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
Personlige egenskaper:
- En grunnleggende respekt for mennesker og engasjement for brukergruppen
- Sporty og liker utfordringer
- Åpen, lojal og pålitelig
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Løsningsorientert, strukturert og tydelig
- Har god evne til etisk refleksjon
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende faglige utfordringer og meningsfylte arbeidsoppgaver
- God opplæring
- Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Lønn etter tariff,
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
22.01.2022Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5042, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4307429Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 08.01.2022