• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2264457
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 26.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vernepleier/sykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med 400 årsverk fordelt på 19 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.

Sandsliveien bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 6 beboere med ulike bistandsbehov. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, autisme, psykiske lidelser og vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenester kap. 9.

De siste årene har både turnus og personalsammensetningen i Sandslivegen endret seg. Vi har i dag 12,5-timersvakter alle dager, og arbeid hver 4. helg. Personalgruppen består av 35 personer fast i turnus, der 15 av disse er 100 % stillinger. 9 er nattevakter og resterende 11 er rene helgevaktstillinger. Det jobber både sykepleier, vernepleiere, ergoterapeuter, lærere, barnehagelærer, barnevernpedagog, psykiatrisk helsefagarbeider, helsefagarbeidere, medisinstudent og assistenter i Sandslivegen. Alder på ansatte er også godt spredt.

Hver dag er det syv personer på jobb i tillegg til leder. Det er tre personer på jobb hver natt. Alle helger er bemannet med minst to miljøterapeuter og to helsefagarbeidere eller tre miljøterapeuter og en helsefagarbeider - i tillegg til tre assistenter. Fordelingen av menn og damer er ganske nøyaktig 50/50. Arbeidsmiljøet i Sandslivegen preges av godt samhold, godt humør og sterkt engasjement for beboerne. Personale bruker egne interesser og kunnskaper sammen med fagkunnskap for å gi beboerne et så godt og innholdsrikt liv som mulig. Det er høy andel miljøterapeuter i personalgruppen, og høyt faglig nivå.

Sandslivegen bofellesskap er fordelt på to hus. Tre beboere bor i hvert hus. I tillegg er det store fellesarealer og gode kontorfasiliteter i begge hus. Et tredje hus er tilknyttet bofellesskapet og ligger i utkanten av tomten. Dette ble tidligere benyttet som dagsenter til beboerne. I dag er det pusset opp og inneholder blant annet piano, tv og hobby-saker. Med 1:1 og 2:1 bemanning er det stort potensiale for en kreativ person å få mye ut av dagene på jobb i Sandslivegen - enten i leilighetene, i det gamle dagsenteret eller ute på tur med beboerne.

En av våre kollegaer gjennom flere år går av med pensjon, og vi har nå ledig 100% fast stilling for vernepleier eller sykepleier. Stillingen er ledig fra og med 17.12.19. Det er muligheter for å begynne tidligere eller senere om ønskelig.

Vi søker fortrinnsvis etter en mann til stillingen.

Bybanen har holdeplass på Sandsli, bare 5 minutters gange fra bofellesskapet.

Arbeidsoppgaver
  • Legemiddelhåndtering
  • Primærkontaktoppgaver
  • Direkte miljøarbeid med tjenestemottakere
  • Utarbeiding og oppfølging av prosedyrer og planer
  • Veiledning og oppfølging av kollegaer og studenter
  • Utarbeiding og oppfølging av vedtak etter HOST kap 9.
  • Samarbeid med andre instanser og på tvers i enheten
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS og Profil
Kvalifikasjoner
  • Autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Ønskelig med kjennskap til Profil
  • Førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vektlegges
  • Krav om gyldig politiattest ved ansettelse
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2
    test i norsk
Personlige egenskaper
  • Ansvarsbevisst
  • Evne til å reflektere
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibilitet og evne til nytenkning
  • Må kunne arbeide selvstendig og i team
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Engasjement for brukergruppen er en forutsetning
  • Løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
Vi tilbyr
  • Et høyt faglig nivå
  • God opplæring og faglig veiledning
  • Et tverrfaglig arbeidsmiljø med inkluderende kollegaer
  • Lønn fra 410.000,- til  505.000,- avhengig av godkjent ansiennitet
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver hvor du får brukt din kompetanse
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2264457
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 26.11.2019