• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5238, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3250256
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 29.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vernepleier i 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med 400 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune. Apeltun bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 8 personer med utviklingshemming. Vi kan tilby interessante, utviklende og varierte oppgaver i et faglig og godt arbeidsmiljø.

Vi har nå ledig en 100% faste stilling som vernepleier.

Stillingen er i turnus med arbeid hver 4.helg. Helgevaktene er på 12,5 timer.

Arbeidsoppgaver
  • Daglig omsorg og miljøarbeid i tjenesten til den enkelte.
  • Faglig arbeid med observasjon, tilrettelegging, motivering, gjennomføring og evaluering av tiltak tilpasset aktuelle brukere.
  • Tilrettelegge for at beboerne kan bruke sine ressurser i hverdagen.
  • Kunne tilrettelegge for gode legemiddelrutiner på arbeidsplassen.
  • Primærkontaktansvar, tverrfaglig samarbeid med ulike instanser og ansvar for brukerøkonomi.
  • Utarbeiding og oppfølging av vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester, kap. 9.
  • Veiledning og opplæring av medarbeidere.
  • Legemiddelhåndtering.
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, Profil
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder
Kvalifikasjoner
  • Fortrinnsvis autorisasjon som vernepleier
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått Språktest eller B2-test
  • Førerkort klasse B er ønskelig
  • Erfaring fra arbeid med brukergruppen vektlegges
  • Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
Personlige egenskaper
  • Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for brukergruppen er en forutsetning
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
  • Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
Vi tilbyr
  • Et tverrfaglig arbeidsmiljø, med inkluderende kolleger
  • Varierte arbeidsoppgaver, hvor du får brukt din kompetanse
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Lønn fra kr 410 500 til kr 505 500, avhengig av godkjent ansiennitet
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5238, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3250256
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 29.10.2020