Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5238, RÅDAL
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3250256Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 29.10.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Vernepleier i 100% fast stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med 400 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune. Apeltun bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 8 personer med utviklingshemming. Vi kan tilby interessante, utviklende og varierte oppgaver i et faglig og godt arbeidsmiljø.
Vi har nå ledig en 100% faste stilling som vernepleier.
Stillingen er i turnus med arbeid hver 4.helg. Helgevaktene er på 12,5 timer.
- Daglig omsorg og miljøarbeid i tjenesten til den enkelte.
- Faglig arbeid med observasjon, tilrettelegging, motivering, gjennomføring og evaluering av tiltak tilpasset aktuelle brukere.
- Tilrettelegge for at beboerne kan bruke sine ressurser i hverdagen.
- Kunne tilrettelegge for gode legemiddelrutiner på arbeidsplassen.
- Primærkontaktansvar, tverrfaglig samarbeid med ulike instanser og ansvar for brukerøkonomi.
- Utarbeiding og oppfølging av vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester, kap. 9.
- Veiledning og opplæring av medarbeidere.
- Legemiddelhåndtering.
- Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, Profil
- Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder
- Fortrinnsvis autorisasjon som vernepleier
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått Språktest eller B2-test
- Førerkort klasse B er ønskelig
- Erfaring fra arbeid med brukergruppen vektlegges
- Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for brukergruppen er en forutsetning
- Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
- Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
- Et tverrfaglig arbeidsmiljø, med inkluderende kolleger
- Varierte arbeidsoppgaver, hvor du får brukt din kompetanse
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
- Lønn fra kr 410 500 til kr 505 500, avhengig av godkjent ansiennitet
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5238, RÅDAL
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3250256Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 29.10.2020