• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5072, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2146832
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Bergenhus og Årstad gir omsorg og oppfølging  til mennesker med ulikt funksjonsnivå i 23 bofellesskap, botiltak, samlokalisert boliger og private hjem.

I vår enhet har vi mange flinke ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, mestring og utvikling.  

Fantoftåsen bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 6 beboere i alderen 20- 55 år, og har god kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri/rus, autisme/atferdsproblematikk og somatikk. Bofelleskapet ligger i umiddelbar nærhet til bybanen.

Vi har ledig 1 x 100% stilling som vernepleier. Vi har turnus med dag/aftenvakter og langvakter hver 4. helg.

Arbeidsoppgaver
  • Faglig ansvar rundt beboer
  • Primærkontaktansvar
  • Sikre at beboer får nødvendig og kvalitativt gode tjenester i henhold til lover, forskrifter retningslinjer og vedtak
  • Koordinering av tjeneste til beboer opp mot aktuelle samarbeidsinstanser
  • Arbeid knyttet til Lov om Helse og omsorgstjenester kapitel 9
  • Håndtering av utagerende adferd
  • Bistå beboer i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Elektronisk rapportering
  • Legemiddelhåndtering
  • Veiledningsansvar
  • Utarbeidelse og oppfølging av interne rutiner i samarbeid med leder
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
                                                              
Kvalifikasjoner
  • Autorisasjon som vernepleier       
  • Erfaring med brukergruppen er ønskelig    
  • Søkerne utenfor Norden må dokumentere bestått B2-test eller Bergenstesten
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne er en forutsetning
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
  • Gyldig politiattest må framlegges ved ansettelse
  • Det er ønskelig med førerkort klasse B
Personlige egenskaper
  • Faglig engasjement
  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Gode kommunikasjon og samarbeidsevner
  • Målrettet og strukturert arbeidsform
  • Jobbe selvstendig så vel som i team
  • Løsningsorient
  • Evne til etisk refleksjon
  • Bidra til positivt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykke- og gruppelivsforsikring
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Faglig veiledning
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5072, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2146832
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.10.2019