• Bedrift
    Orkland kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Stillingsfunksjon
    Midlertidig
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7300, ORKANGER
    ORKLAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4763472
  • Se her for andre jobber fra Orkland kommune
  • Oppdatert 15.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Orkland kommune

Veileder ved NAV Orkland

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Orkland ble etablert 1 januar 2020 som en konsekvens av kommunesammenslåingen av de tidligere kommunene Agdenes, Orkdal, Meldal samt deler av Snillfjord kommune. NAV Orkland har også vertskommuneavtale med Rindal.

Orkland kommune har ca 18 000 innbyggere og er den femte største kommunen i fylket. Rindal har ca 2000 innbyggere. 

Orkland kommune er en spennende kommune med et handelstilbud som dekker de fleste behov. I kommunen finner du Orkdal sykehus, som er en del av St Olavs hospital og moderne industri og næringsliv. Smelteverk, offshore, mekanisk industri, treindustri og høyteknologisk elektronikk dominerer. I tillegg har nye store aktører etablert seg innen næringsmiddelindustri og havbruksnæring. Landbruket har fortsatt en sentral betydning med produksjon av melk, kjøtt og korn. 

Orkland kommune har tatt imot flere flyktninger enn på mange år, og det er viktig at våre nye innbyggere får en god og riktig oppfølging. Målet er at de skal trives godt, føle seg trygge og leve selvstendige liv i vår kommune.

For å sikre god oppfølging av våre brukere og bistå til at de kommer i jobb søker vi nå etter veileder i 100 %, midlertidig stilling i 2 år. 

ARBEIDSOPPGAVER:

  • Arbeidsrettet oppfølging
  • Veiledning og bistand rettet mot mulighetene i arbeidsmarkedet
  • Veilede opp mot muligheter til utdanning, kompetanseheving.
  • Saksbehandling etter sosialtjenesteloven
  • Bidra i tverrfaglig samarbeid internt og eksternt mot våre samarbeidspartnere 

KVALIFIKASJONER:

  • Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen sosial-/helse-/samfunnsfag eller annen relevant utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Erfaring fra veiledning/rådgivning
  • God muntlig - og skriftlig fremstillingsevne
  • Generelt gode datakunnskaper og evne til å sette seg inn i nye datasystemer.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig 

Vi ønsker at du har:

  • God forståelse for regelverk, metodikk og systemer, samt NAV sine virkemidler og tiltak
  • God lovforståelse og kompetanse på forvaltning og lovverk. 

PERSONLIGE EGENSKAPER:

  • God på å bygge relasjoner og skape motivasjon og mestringsfølelse hos andre.
  • God på å jobbe i team da veilederstilling inngår i flyktningeteam i kontoret.
  • Har stor arbeidskapasitet og trives med å jobbe i et hektisk men godt arbeidsmiljø
  • Imøtekommende og serviceinnstilt
  • Opptatt av brukermedvirkning i daglig kontakt med brukere av våre tjenester og samarbeidspartnere
  • Tydelig, åpen og inkluderende
  • Stabil og lojal til arbeidsoppgaver og til sin arbeidsplass
  • Fleksibel og omstillingsdyktig. Andre typer arbeidsoppgaver må påregnes ved behov i kontoret.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

VI TILBYR:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Lønn i henhold til kommunalt regulativ
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillitt.

For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV om å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette.

 

  • Bedrift
    Orkland kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2022
  • Stillingsfunksjon
    Midlertidig
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7300, ORKANGER
    ORKLAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4763472
  • Se her for andre jobber fra Orkland kommune
  • Oppdatert 15.09.2022