Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
12.04.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0000, Holmestrand
HOLMESTRAND
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3679601Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 30.03.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Holmestrand kommune
Veileder/saksbehandler NAV Holmestrand
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi har ledig fast 100 % stilling som veileder/saksbehandler ved NAV Holmestrand i sosialteamet – Økonomiavdelingen.
Sosialteamet har ansvar for å behandle henvendelser og søknader om økonomisk sosialhjelp, opplysning råd og veiledning, midlertidig botilbud, kvalifiseringsprogram og individuell plan etter Lov om sosiale tjenester. Sosialteamet består for tiden av 7 medarbeidere og er en del av Økonomiavdelingen. NAV Holmestrand er inndelt i 4 avdelinger og nærmere 60 medarbeidere.
Som medarbeider hos oss blir du en del av et godt fagmiljø og et kontor i utvikling. Vi ser etter deg som evner å se mennesker i et helhetsperspektiv, og som vil bidra til at flere mennesker skal få muligheter i arbeidslivet.
Viktigste arbeidsoppgaver
- Saksbehandling iht. Lov om sosiale tjenester. Vurdere brukers hjelpebehov. Bistå i søknadsprosessen, innhenting av nødvendig dokumentasjon, gi opplysning, råd og veiledning. Fatte, og følge opp vedtak.
- Sosialfaglig oppfølging og samarbeid rundt bruker, internt ved NAV og med eksterne samarbeidspartnere.
- Yte service til brukere og samarbeidspartnere gjennom tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Kvalifikasjonskrav:
- Minimum 3 års relevant høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis sosialfaglig eller samfunnsvitenskapelig retning.
- Kunnskaper om og kjennskap til norsk samfunnsliv, herunder velferdsordninger, utdannings- og arbeidsliv.
- Gode digitale ferdigheter og evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne.
Vi ønsker at du har:
- Relevant erfaring fra saksbehandling i NAV og eller annen offentlig etat.
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Flink til å bygge relasjoner
- Tar ansvar for egen utvikling
- Evne til å bidra til et godt arbeidsmiljø
- Arbeide målrettet, effektivt og strukturert i et hektisk miljø med klare frister og resultatkrav.
- Du må være komfortabel med å jobbe i team med felles normer og rutiner, men også kunne jobbe selvstendig.
Ønskede personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
- Spennende, krevende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
- Godt arbeidsmiljø
- God pensjonsordning gjennom KLP (fra lønnen trekkes 2 %)
Lønn i henhold til tariff. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.
Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
12.04.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0000, Holmestrand
HOLMESTRAND
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3679601Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 30.03.2021