• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    01.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4906255
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 21.12.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Veileder økonomisk saksbehandling

Offentlig forvaltning

Vil du være med å utvikle fremtidens NAV-kontor og brenner du for å motivere og veilede mennesker tilbake i jobb eller til å bli økonomisk selvhjulpne? Vi trenger dyktige kollegaer som ønsker å være med på å gi mennesker muligheter.

Larvik kommune er en attraktiv kystkommune i Vestfold og Telemark. NAV Larvik ligger i sentrumsnære lokaler og har for tiden 110 medarbeidere. Kontoret er organisert med en NAV leder, assisterende NAV leder, 4 oppfølgingsavdelinger, fagavdeling og administrasjonsstab. Vi er organisert i team og jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov.

NAV Larvik søker nå en veiledere som ønsker å jobbe med saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV.
Vi følger opp personer som kan ha sammensatte utfordringer knyttet opp mot helse, økonomi og/eller sosiale forhold. Du må kunne utøve både en forvalter-, veileder- og samarbeidspartnerrolle  av personer i egen portefølje.

Vi har ledig 2 faste stillinger og et vikariat innenfor fagområde økonomisk sosialhjelp. Oppstart etter avtale.

Hovedoppgaven vil være saksbehandling og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i NAV med mål om selvhjulpenhet

Arbeidsoppgaver:

Du skal blant annet: 

  • Utføre saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV og Forvaltningsloven
  • Gi råd og veiledning med brukere rundt deres økonomiske situasjon
  • Motivere og tilrettelegge for at brukere skal bli økonomisk selvhjulpne og komme i arbeid eller aktivitet
  • Drive utstrakt samarbeid med aktører i og utenfor NAV

Kvalifikasjoner:

Må krav:

  • 3-årig fullført bachelorutdannelse. Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring med saksbehandling fra offentlig sektor
  • Veiledningskompetanse

Personlige egenskaper:

  • Du ønsker å jobbe etter våre verdier: Tydelig, til stede og løsningsdyktig
  • Omstillingsdyktig 
  • Du er strukturert og effektiv
  • Du er selvstendig og evne til å jobbe godt i team

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø som er opptatt av autonome medarbeidere og delingskultur
  • God forsikrings- og pensjonsordning (Høyreklikk for å åpne  i nytt vindu)
  • Lønn etter gjeldende tariff

Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjerte (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

 

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    01.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4906255
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 21.12.2022