• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2018
  • Stillingsfunksjon
    Annet
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    927237
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 09.10.2018
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Veileder Nav Halden

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Det er ledig fast stilling som veileder ved NAV Halden

Tiltredelse: Snarest

NAV Halden har ansvar for statlige og kommunale oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester til Halden kommunes innbyggere. NAV Halden er et kontor med ca. 70 ansatte, fordelt på 4 avdelinger. I tillegg er statlige oppgaver tilhørende NAV Aremark.

Det er ledig én fast stilling som veileder i avdelingen Arbeid og kvalifisering 2. Stillingen er ledig omgående.

Som veileder i Arbeid og kvalifisering bistår du personer med å komme i arbeid og å utrede rettigheter til ytelser. Oppfølgingen skjer uavhengig av ytelse, og arbeidet vil bestå av både veiledningsoppgaver og forvaltningsoppgaver og en hverdag med fokus på muligheter.

Arbeidsoppgaver

  • Veiledning og oppfølging innenfor NAVs arbeidsområde, både individuelt og i gruppe.
  • Saksbehandle og fortløpende vurdere rettigheter opp mot relevant lovverk.
  • Sørge for oppdaterte og arbeidsfokuserte aktivitetsplaner og foreta arbeidsevnevurderinger.
  • Avklare brukers situasjon, veilede samt vurdere bruk av tiltak og virkemidler for å komme i arbeid
  • Aktivt og tett samarbeid med samarbeidspartnere, herunder leger, behandlere og tiltaksarrangører.
  • Samarbeid med arbeidsgivere, oppfølging av eksisterende arbeidsforhold og etablering av nye.

Kvalifikasjoner

Du må ha

  • Minst 3- årig universitets- eller høyskoleutdanning. Annen relevant erfaring vil kunne kompensere for dette kravet.
  • Erfaring fra veiledning og oppfølging av personer i en omstillingsfase.
  • Gode IKT- kunnskaper.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

    Vi ønsker at du har

  • God lovforståelse og kjennskap til Lov om sosiale tjenester i NAV og Folketrygdloven.
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet både lokalt og regionalt.
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Stillingen fordrer at du fokuserer på muligheter fremfor begrensninger, og at du møter bruker med respekt og likeverd, samtidig som du har evne til å avklare forventninger og å sette grenser.
  • Vi ønsker at du arbeider målrettet, nøyaktig og effektivt, både individuelt og som en del av NAV Halden som organisasjon.
  • Du setter deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegner deg kunnskap selvstendig, og evner å prioritere i en travel hverdag,
  • Du har god forståelse for NAV´s samfunnsoppdrag, er endringsvillig og opptatt av utvikling og klar for å være med på å utvikle NAV Halden sine tjenester slik at vi blir stadig bedre.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kolleger
  • Lønn i henhold til lov og avtaleverk
  • Pliktig medlemskap i Halden kommunale pensjonskasse
  • NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. NAV er IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne. Vi gjør oppmerksom på at informasjon om nedsatt funksjonsevne, vil bli brukt i statistikkformål.
  • Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.


Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter. 

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Kontaktpersoner:

Nav- leder Astrid Nordstrand Tlf 90525084

Avdelingsleder Øystein Ramdal 40101931

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2018
  • Stillingsfunksjon
    Annet
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    927237
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 09.10.2018