• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0557, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4671713
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Veileder Kvalifiseringsprogrammet

Offentlig forvaltning

NAV Grünerløkka er ett av landets største og mest spennende NAV-kontor med ca. 270 ansatte. Vi er et NAV-kontor som alltid vil utvikle oss til det bedre. Grünerløkka er Oslos mest folkerike bydel og NAV-kontoret skal være en sentral tjenesteyter for bydelens innbyggere. Hos oss står brukeren av Nav i sentrum og vi søker etter deg som ønsker å være en del av våre tjenester.

Vi leter etter deg som har engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og som med din kunnskap og dine egenskaper kan bidra til å engasjere og styrke dine kollegaer i å tilby stadig bedre tjenester for innbyggerne i Bydel Grünerløkka. Kvalifiseringsprogrammet er en viktig del av kontoret og en viktig bidragsyter både for kontoret og for bydelens innbyggere. 
Vi har som ambisjon å være Norges mest innovative NAV-kontor og vi ønsker at du skal være en del av vår utvikling for å stadig yte bedre tjenester.
Nå søker vi etter 2 veiledere til Kvalifiseringsprogrammet i midlertidig 100% stilling ut 2022, med mulighet for forlengelse.  Tiltredelse snarest.
Kvalifiseringsprogrammet (KVP) er en lovpålagt tjeneste, som skal gi deltakerne et samlet tilbud fra NAV. Målet med Kvalifiseringsprogrammet er at deltakeren skal komme ut i arbeid, gjennom et individuelt tilpasset program og tett individuell oppfølging. 

Vi legger stor vekt på inkluderingskompetanse og Supported Employment (SE) som metode i vårt arbeid, hvor vi har fokus på ressurskartlegging, oppsøkende virksomhet ute hos arbeidsgivere, samt tilrettelegging og oppfølging på arbeidsplassen. Mye av arbeidstiden vil bli brukt utenfor kontoret sammen med deltakere og i møter med arbeidsgivere/samarbeidspartnere. 
KVP veileder skal legge til rette for at jobbsøkere med ulike utfordringer skal få, og beholde arbeid.
Forutsetningen er at deltakere har et ønske om ordinært arbeid, og behov for tilrettelegging og oppfølging før og etter jobbstart.

Arbeidsoppgaver:

• Gi et samlet og helhetlig tilbud fra NAV til deltakere (evt. ektefeller og barn) i KVP 
• Oppfølging og saksbehandling knyttet til økonomisk sosialhjelp og KVP, herunder å gi råd og veiledning
• Tilby våre deltakere et kvalitativt og godt kvalifiseringsprogram, som øker mulighetene til arbeid
• Involvere deltakere aktivt i jobbsøkerprosessen gjennom veiledning
• Kartlegge interesser, ressurser og ferdigheter sammen med deltakere
• Matche deltakernes kompetanse og interesser opp mot arbeidsgivers behov for arbeidskraft
• Utvikle kunnskap om og være oppdatert på rekrutteringsbehovet i ulike bransjer
• Aktivt oppsøke og pleie relasjoner med arbeidsgivere
• Samarbeide aktivt og koordinere tjenester mellom deltaker, arbeidsgivere, tiltaksarrangører og/eller andre samarbeidspartnere med mål om arbeid
• Ha ansvar for fremdrift i egen portefølje (ca. 20 deltakere) og dokumentere dette. 
• Ansvar for å sikre etisk og faglig forsvarlighet i arbeidet som gjøres, og bidra til et trygt, inkluderende og positivt arbeidsmiljø. 

Kvalifikasjoner:

• Bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant universitets- eller høyskoleutdanning. Relevant praksis/ dokumenterte resultater fra lignende arbeid vil kunne kompensere for deler av utdanningskravet 
• Innsikt i - og forståelse for NAVs strategiske samfunnsoppdrag
• Du må ha erfaring fra arbeidsinkludering og veiledning 
• Fordel med kjennskap og eller erfarin med Supported Employment
• Gjerne ha erfaring med fagsystemer i NAV
• Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, samt gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper:

For å lykkes i denne jobben, er det viktig at du:
• Har troen på at alle mennesker - uansett utfordringer, kan få og beholde arbeid
• Har gode samarbeidsevner til å skape kontakt og samhandle med våre brukere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere.
• Har pågangsmot, stor arbeidskapasitet og er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag 
• Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer. 
• Har utpreget serviceholdning, god relasjonskompetanse og motiveres av resultater 
• Er ryddig, evner å strukturere egen arbeidshverdag, og gjør gode prioriteringer
• Er en lagspiller og liker å jobbe i team, men evner å jobbe selvstendig. 
• Har en positiv og løsningsorientert innstilling som vil bidra til å utvikle arbeidsmiljøet på en god måte
• Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr:

• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• Høyt faglig nivå og bred samlet kompetanse på kvalifiseringsfeltet
• Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
• Et positivt og dynamisk arbeidsmiljø
• Lønnes etter ansiennitet i lønnstrinn 35-44, i Oslo Kommunes lønnsregulativ.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0557, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4671713
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.06.2022