Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5006, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4870358Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 12.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Veileder i NorA
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Årstad sosialtjeneste lyser ut fast 100% stilling som veileder. Stillingen ligger under avdeling NorA, som er en av syv avdelinger som utgjør det kommunale tjenestetilbudet ved NAV Årstad. NorA er et byomfattende arbeidsrettet tiltak for innvandrere i Bergen. NorA står for "Norsk og Arbeid" og er lokalisert i industrihuset på Møhlenpris.
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontoret i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø med mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har kontoret rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten legger vekt på kvalitet i arbeidet vi utfører, med kontinuerlig forbedring, og vi jobber for at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Det er ønskeilg med snarest mulig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver:
NorA er et byomfattende arbeidsrettet tiltak for innvandrere i Bergen Kommune. Målgruppen er innvandrere som mottar en kommunal ytelse, økonomisk sosialhjelp eller Kvalifiseringsstønad. Det er NAV lokal som henviser aktuelle deltakere til NorA.
Arbeidsoppgaver
- Utstrakt kontakt og samarbeid med deltakere, arbeidsgivere, NAV-kontor og andre samarbeidspartnere
- Planlegge og gjennomføre individuelle samtaler og ulike gruppeveiledninger tilpasset målgruppen
- Rapportering til teamkoordinator og avdelingsleder
- NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible med tanke på arbeidsoppgaver og arbeidshverdag
Kvalifikasjoner:
- Må ha relevant 3-årig høyskole/universitets utdanning
- Må ha erfaring fra oppfølgingsarbeid med brukergruppen
- Må ha arbeidserfaring fra NAV, fortrinnsvis kommunale tjenester
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne, samt gode IKT-kunnskaper
- Kjennskap til SE- og IPS-metodikk kan være en fordel
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Personlige egenskaper:
- Endringsvillig og opptatt av kontinuerlig forbedring
- Engasjement for brukergruppen
- En god relasjonsbygger som trives med tverrfaglig samarbeid
- God kommunikasjonsevne og mellommenneskelig forståelse
- Ser muligheter, har høy arbeidskapasitet og drives av å oppnå gode resultat
- Godt humør med evne til å begeistre og engasjere
- Gode samarbeidsevner, men må også kunne jobbe selvstendig
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5006, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4870358Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 12.11.2022