Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5006, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4617911Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 12.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Veileder i NorA
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Årstad sosialtjeneste har ledig et års vikariat med mulighet for fast ansettelse.
Stillingen ligger under avdeling NorA, som er en av syv avdelinger som utgjør det kommunale tjenestetilbudet ved NAV Årstad, og er et byomfattende arbeidsrettet tiltak for innvandrere i Bergen. NorA står for "Norsk og Arbeid" og er lokalisert i industrihuset på Møhlenpris.
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontoret i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø med mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har kontoret rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten legger vekt på kvalitet i arbeidet vi utfører, med kontinuerlig forbedring, og vi jobber for at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Arbeidsoppgaver:
NorA er et byomfattende arbeidsrettet tiltak for innvandrere i Bergen Kommune. Målgruppen er innvandrere som mottar en kommunal ytelse, økonomisk sosialhjelp eller Kvalifiseringsstønad. Det er NAV lokal som henviser aktuelle deltakere til NorA. En av våre dyktige kollegaer skal snart ut i foreldrepermisjon og i den forbindelse lyses det ut et vikariat på ett år.
Arbeidsoppgaver
- Utstrakt kontakt og samarbeid med deltakere, arbeidsgivere, NAV-kontor og andre samarbeidspartnere
- Planlegge og gjennomføre individuelle samtaler og ulike gruppeveiledninger tilpasset målgruppen
- Rapportering til teamkoordinator og avdelingsleder
- NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible med tanke på arbeidsoppgaver og arbeidshverdag
Kvalifikasjoner:
- Må ha relevant 3-årig høyskole/universitets utdanning
- Må ha erfaring fra oppfølgingsarbeid med brukergruppen
- Må ha arbeidserfaring fra NAV, fortrinnsvis kommunale tjenester
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne, samt gode IKT-kunnskaper
- Førerkort kl. B er en fordel
- Krav om politiattest
- Kjennskap til SE- og IPS-metodikk kan være en fordel
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Personlige egenskaper:
- Engasjement for brukergruppen
- En god relasjonsbygger som trives med tverrfaglig samarbeid
- God kommunikasjonsevne og mellommenneskelig forståelse
- Ser muligheter, har høy arbeidskapasitet og drives av å oppnå gode resultat
- Godt humør med evne til å begeistre og engasjere
- Gode samarbeidsevner, men må også kunne jobbe selvstendig
- Fleksibel, omstillingsdyktig og opptatt av kontinuerlig forbedring
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5006, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4617911Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 12.05.2022