• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    16.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0000, Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3310745
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 02.12.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Veileder/flyktningkonsulent NAV Holmestrand

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig fast 100 % stilling som veileder/flyktningkonsulent ved NAV Holmestrand.

Flyktningetjenesten i NAV Holmestrand er et forholdsvis lite, men faglig sterkt og effektivt team som utgjør 1 av 4 avdelinger ved kontoret. Bosetting av nyankomne flyktninger er en viktig del av arbeidet i flyktningetjenesten, men vi ser dette som kun en innledende fase i integreringsprosessen. Konstruktivt samarbeid på tvers internt i NAV-kontoret og med viktige samarbeidspartnere, spesielt Voksenopplæringen og arbeidsgivere, er avgjørende for hvorvidt en integreringsprosess skal lykkes. Det samme gjelder flyktningenes medvirkning i egen sak.

Som medarbeider hos oss blir du en del av et godt fagmiljø og et kontor i utvikling. Vi ser etter deg som evner å se mennesker i et helhetsperspektiv, og som vil bidra til at flere mennesker skal få muligheter i arbeidslivet.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Helhetlig oppfølging, veiledning og bistand til bosatte flyktninger, med mål om å bistå til rask overgang til arbeid og aktivitet.
  • Bosetting av flyktninger.
  • Vurdere brukers oppfølgingsbehov og saksbehandle etter gjeldende lover og retningslinjer.
  • Gjennomføre arbeidsevnevurderinger og utarbeide individuelle planer og aktivitetsplaner i dialog med bruker og aktuelle samarbeidspartnere.
  • Bruke arbeidsmarkedstiltak og følge opp ulike tiltak
  • Samarbeid med Voksenopplæringen, helsesykepleiere, leger, arbeidsmarkedsbedrifter, næringsliv og aktuelle instanser.
  • Yte service til brukere og samarbeidspartnere gjennom tverrfaglig samarbeid internt og eksternt

Kvalifikasjonskrav:

  • Minimum 3 årig relevant høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis samfunnsvitenskapelig eller sosialfaglig retning.
  • Inngående kunnskap om og erfaring fra arbeid med bosetting og oppfølging av flyktninger fra «landgruppe 3».
  • Kunnskap om, og evne til å følge intensjonen og kravene som fremgår av ny integreringslov (trår i kraft 1.1.21).
  • God digital kompetanse og evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer.
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk.
  • Førerkort - minimum klasse B. 

Vi ønsker at du har:  

  • Relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging.
  • Kunnskap om viktige norske utdanningsinstitusjoner og norsk arbeidsliv.
  • Erfaring fra arbeid i NAV, og at du kjenner NAV sine verktøy, metoder og øvrige virkemidler, samt evne til å kunne utnytte disse. 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Flink til å skape relasjoner
  • Tar ansvar for egen utvikling
  • Evne til å bidra til et god arbeidsmiljø
  • Arbeide målrettet, effektivt og strukturert i et hektisk miljø med klare frister og resultatkrav.
  • Du må være komfortabel med å jobbe i team med felles normer og rutiner, men også kunne jobbe selvstendig. 

 Ønskede personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Spennende, krevende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning gjennom KLP (fra lønnen trekkes 2 %)

Lønn i henhold til avtale/tariff. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

 

 

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    16.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0000, Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3310745
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 02.12.2020