Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0187, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
3819043Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 14.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Tre førstekonsulenter
Offentlige tjenester og forvaltning
Førstekonsulentstillinger i kundesenteret – to faste stillinger og et vikariat
Er du glad i folk og byen?
Er du interessert i byutvikling, offentlig planlegging og byggkvalitet?
Liker du høyt tempo og har gode kommunikasjonsevner?
Vil du jobbe med utfordrende oppgaver i et spennende og tverrfaglig miljø?
Kundesenteret består av 26 ansatte som er delt i 2 grupper. Vår oppgave er å gi byens borgere veiledning og råd innenfor alle plan- og bygningsetatens fagområder, og bidra til bruk og utvikling av digitale verktøy.
Ved eventuell intern ansettelse kan det blir ledig annen tilsvarende stilling. Stillingen vil ha tilnærmet likt innhold, men med noe variasjon i oppgavenes kompleksitet og i forventet grad av faglig selvstendighet. Kvalifikasjonskravene vil være de samme som til den utlyste stillingen. Lønn for opprykksstillingen kan være lavere enn den utlyste stillingen. Oppgi i søknaden om dette er av interesse.
Vikariatet er for perioden 01.09.2021 til 31.03.2022 med mulighet for forlengelse.
Arbeidsoppgaver:
- veilede kunder, skriftlig og muntlig innenfor plan- og bygningsetatens kjerneprosesser med tilhørende lovverk
- oppfølging og behandling av meldinger om mulig ulovlig utførte tiltak
- behandle egenerklæringer om konsesjonsfrihet og føring i matrikkelen
- veilede i bruk av etatens digitale løsninger
Kvalifikasjoner:
- utdanning på bachelornivå eller høyere, innenfor ett eller flere av etatens fagområder. Eksempler på utdanning som kan være relevant er; samfunnsvitenskapelige studieretninger, arealplanlegging og naturforvaltning
- kunnskap om plan- og bygningslovgivningen
- kompetanse om bruk av digitale verktøy
- meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- erfaring fra relevant kunderelatert arbeid vil bli vektlagt
- søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller kravene til formell utdanning, kan bli vurdert som kvalifiserte søkere
Personlige egenskaper:
- effektiv, løsningsorientert, og ha god gjennomføringsevne
- strukturert, ryddig og analytisk
- mestre høyt tempo og komplekse arbeidsoppgaver
- samarbeidsinnstilt og fleksibel
- serviceinnstilt, brukerorientert og gode kommunikasjonsevner
Vi tilbyr:
- en jobb i Norges største fagmiljø innenfor byutvikling
- trening i arbeidstiden
- gode ordninger for pensjon, lån og forsikring
- fleksitid og 7,5 timers arbeidsdag
- et godt og innholdsrikt nyansattprogram
- en arbeidsplass i lyse lokaler sentralt i Oslo
- firmahytte
- Lønn etter lønnstrinn 30-35 som tilsvarer fra kr 467 100 til kr 504 900 pr. år
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0187, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
3819043Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 14.05.2021