• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    21.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2963034
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 08.06.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Tjenesteutvikler med fokus på brukeren

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du være med å styrke arbeidet med brukerdrevet utvikling i Skatteetaten?

Vi søker deg som vet at innsikt i brukernes behov og utfordringer er avgjørende for å utvikle gode tjenester. Vi kan tilby den rette kandidaten et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver. Din overordnede oppgave vil være å innhente innsikt fra Skatteetatens brukere og anvende det til å utvikle Skatteetatens tjenester.

Avdeling Forbedring i divisjon Brukerdialog er en nyopprettet avdeling som har hovedansvarsområder innen analyse og prosessforbedring. Avdelingen består av en prosessgruppe og en analysegruppe med til sammen rundt 40 medarbeidere. Som tjenesteutvikler vil du jobbe i prosessgruppen.

Prosessgruppen i Forbedring har ansvar for å drive helhetlig endring for hele divisjonen. Gruppen arbeider tett på de operative prosessene og Brukerdialogs eksterne leveranser, og har høy kompetanse bl.a. innen kontinuerlig forbedring (Lean), prosesskartlegging og brukerinnsikt.

Du vil ha en viktig rolle i skjæringspunktet mellom forvaltning og utvikling av viktige tjenester og leveranser og være en pådriver for brukersentrert utviklingsarbeid.

Arbeidsoppgaver
  • Prosess- og prosjektledelse i divisjonens utviklingsarbeid  
  • Innsamling og analyse av brukerdata  
  • Konseptutvikling og innføring  
  • Utredningsoppgaver
  • Pådriver for brukersentrert utviklingsarbeid  
  • Utstrakt samarbeid med andre miljøer i Skatteetaten  
  • Bidrag i etatens sentrale utviklingsarbeid  
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på masternivå f.eks innen samfunnsvitenskap, tjenestedesign og IT. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT. 
  • Kompetanse på servicedesign, tjenestedesign eller andre metodikker for innsamling og analyse av brukerdata  
  • Kompetanse på kontinuerlig forbedring/Lean  
  • Erfaring fra prosess- og prosjektledelse er en fordel, fortrinnsvis fra kunnskapsmiljøer  
  • God forståelse av teknologi og for potensiale for digitalisering
Personlige egenskaper
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner  
  • Nysgjerrig og løsningsorientert  
  • Evne til å tenke nytt og være kreativ  
  • Endringsorientert, fleksibel og tilpasningsdyktig
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger 

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) eller seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 485 000 – kr 750 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Som en del av samfunnsansvaret vårt skal Skatteetaten forebygge og kjempe imot Covid-19. Vi følger derfor de nasjonale helsemyndighetene sine råd ved gjennomføring av intervju. 

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    21.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2963034
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 08.06.2020