• Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3989598
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 13.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nord-Odal kommune

Teamleder regnskap og lønn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nord-Odal kommune og Sør-Odal kommune har felles økonomi- og regnskapskontor. Kontoret har i dag 14 ansatte. Dette innebærer at de som gir støtte til og følger opp tjenestefunksjonene i kommunene er samlet i et kontor etter vertskommune modell. Nord-Odal kommune er vertskommune og kontoret ligger sentralt på Sand. Avdelingen har løsningsansvar for kommunens økonomisystem og en del kommuneovergripende oppgaver. Avdelingens ansvarsområder omfatter blant annet kommuneregnskapet, lønnskjøring, tolking av lover og regler henhold til kommuneloven, lederstøtte, budsjett og handlingsplanprosess, års-, periode rapportering til politiske utvalg, finansforvaltning og KOSTRA-rapportering. Vi benytter Visma sine systemer innen regnskap og lønn.
 
Vi har ledig stilling som leder for Team regnskap og lønn. Teamleder har ansvaret for at kommunenes regnskap føres etter gjeldende regler samt at, riktig lønn utbetales til rett tid og vil være tilegnet ansvaret for faget og de ansatte i teamet. Teamet består av 9 ansatte inkludert teamleder. Det vil være et tett samarbeid og rapportering til økonomileder. I tillegg vil oppfølging, lederstøtte og samarbeid med revisjonen ligge innenfor teamleders oppgaver. Det må påregnes fleksibilitet i stillingen ut fra behov og utviklingen i kommunen.

Arbeidsoppgaver:

-Ansvaret for utarbeidelsen begge kommunens regnskap og fellesråd.
-Ansvaret for lønnsarbeidet for begge kommunene og fellesråd.
-Tolkning av lover og forskrifter og påse at disse følges.
-Støtte og veiledning overfor ledere og andre i regnskapsfaglige og lønnsfaglige spørsmål i begge kommuneorganisasjonene
-Samarbeid med kommunerevisjon.
-Bidra og påvirke i utviklingsarbeid. 

Kvalifikasjoner:

-Du har minimum 3 års utdanning på høyskolenivå med hovedvekt på regnskap og økonomi, lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
-Relevant erfaring, fortrinnsvis innenfor kommunesektoren.
-Du er god til å kommunisere på norsk, både muntlig og skriftlig.

-God IT- kompetanse.

Personlige egenskaper:

Det er en fordel om du har ledererfaring. Det er viktig at du er fleksibel, nøyaktig og jobber strukturert. Du har stor arbeidskapasitet og sterkt engasjement i jobben, tillitsskapende og motiverende.

Gode kommunikasjons og samarbeids evner med kollegaer er viktig.

Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr:

  • Bedriftshelsetjeneste
  • Pensjonsordning i KLP
  • Lønn i tråd med avtaleverket/lønn etter avtale
  • Fleksitid.


Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.  

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

 

  • Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3989598
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 13.08.2021