Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Systemforvalter

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.  

IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og Service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst. I Lillestrøm kommune er systemforvalterne innen Helse og mestring og Oppvekst samlet på et sted slik at disse kan samarbeide og utvikle hverandre i et større og sterkere fagmiljø hvor man også kan være mer enn én forvalter på hvert fagsystem.

Stillingens hovedfokus er systemforvaltning av Gerica. Vi har flere som jobber primært med Gerica og du vil derfor være en del av et team. Alle systemforvaltere har ansvar for flere fagsystemer og vi har derfor stort fokus på kompetansedeling. GAT, CGM Journal, Familia og Socio er også viktige fagsystemer som forvaltes i avdelingen. 

Arbeidsoppgaver:

  • Systemadministrasjon, utvikling, opplæring, rapportering, support og rådgivning for systemet.
  • Kontakt med systemleverandør
  • Stillingen vil også få ansvar for andre fagsystemer
  • Stillingen bidrar til å se helhet i organisasjonen når det gjelder IT-systemer og teknologisk utvikling
  • Stillingen er også et bindeledd mellom IT - seksjonen og tjenesteområdet Helse og mestring, eventuelt andre tjenesteområder
  • Stillingen arbeider med lederstøtte og kvalitetsutvikling
  • Tilgangsstyring, internkontroll, autorisasjon - privilegier til å gi tilgang.
  • Utarbeide dokumentasjon og opplæringsmateriale

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant utdannelse fra høgskole eller universitet. Relevant erfaring kan kompensere for formalkompetansen
  • Du har kunnskap om EPJ systemer og helst Gerica
  • Fordel med videreutdanning innen helsefaglig IKT
  • Du har gode pedagogiske evner og kommuniserer godt skriftlig og muntlig
  • Du er interessert i organisasjonsutvikling og ser teknologiens rolle i dette
  • Du har solide ferdigheter innenfor IKT, og ser digitale løsninger som en naturlig del av arbeidshverdagen
  • God kjennskap til personvern og informasjonssikkerhet
  • Fordel om du har erfaring fra prosjektarbeid eller prosjektledelse

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å motivere og engasjere dine samarbeidspartnere
  • Du er strukturert, selvdreven og takler høyt arbeidstempo
  • Du har gode samarbeidsevner, er serviceinnstilt og teamorientert

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i et sterk faglig organisasjon
  • Lønn etter avtale
  • Trivelig arbeidskolleger
  • Fri mobil og kompensasjon for bredbånd hjemme
  • Opplæring og kurs