• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4276438
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Sykepleier/Spesialsykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Legevakten er åpen hele døgnet for Sandnes og Gjesdal kommune sine innbyggere. Fram til 1. Juni 2022 er Sandnes legevakt også legevakt for innbyggere i Klepp og Time fra kl. 23-08 og  besvarer legevakttelefonen for Klepp og Time på dagtid.
Legevakten er bemannet med sykepleiere og leger hele døgnet. Legevakten har fast ansatt lege på dagtid. Fastleger fra Sandnes, Gjesdal, Klepp og Time deltar i vakt. Legevakten er samlokalisert med Jæren Ø-hjelp og ambulansetjenesten. Psykososialt kriseteam er også organisert i legevakten.
Legevakten skal gi medisinsk hjelp ved akutt sykdom, eller alvorlig forverring av sykdom, skader som trenger akutt hjelp, pusteproblemer, brystsmerter, alvorlig psykisk sykdom og lignende. Legevakten arbeider i nært samarbeid med AMK og er en del av nødnettet.
Legevakten har velutstyrt legevaktbil som blir brukt på oppdrag som for eksempel sykebesøk. Lege og sykepleier kjører ut sammen. Ved akuttoppdrag rykker lege ut sammen med ambulanse.

Vi har nå ledig 1 fast stilling f.t. på natt i 50  %. 

Arbeidsoppgaver:

  • Besvare legevaktstelefonen.
  • Hastegradsvurdere henvendelsen, prioritere og iverksette adekvat handling.
  • I samarbeid med vaktlege ta hånd om og gi akutt behandling.
  • Kjøre i sykebesøk sammen med lege.

Kvalifikasjoner:

  • Off. godkjent sykepleier, gjerne med relevant videreutdanning.
  • Ønskelig med erfaring fra legevaktsarbeid.
  • God medisinsk faglig kunnskap.
  • Må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
  • Godkjent politiattest må fremlegges før oppstart.

Personlige egenskaper:

  • Kunne prioritere og ta beslutninger.
  • Være selvstendig, strukturert og målrettet. 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Trives med periodevis høyt arbeidstempo.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Stillingen lønnes etter gjeldende satser.
  • God opplæring, oppfølging og tett samhandling for best mulig pasientbehandling med lege, ambulanse og AMK.
  • Godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4276438
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.01.2022