• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    03.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3310542
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 02.12.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Sykepleier/spesialsykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Legevakten er åpen hele døgnet for Sandnes og Gjesdal kommune sine innbyggere. For innbyggere i Klepp og Time fra kl. 23-08. Vi besvarer også legevakttelefonen for Klepp og Time på dagtid. I 2019 var ca 26 000 pasienter til konsultasjon ved legevakten, og i tillegg ble det gitt råd og annen informasjon til ca 70 000. Legevakten er bemannet med sykepleiere og leger hele døgnet. Legevakten har fast ansatt lege på dagtid. Fastleger fra Sandnes, Gjesdal, Klepp og Time deltar i vakt. Legevakten er samlokalisert med Jæren Ø-hjelp og ambulansetjenesten.

Legevakten samarbeider med 4 andre kommuner om drift av luftveislegevakt.

Legevakten skal gi medisinsk hjelp ved akutt sykdom, eller alvorlig forverring av sykdom, skader som trenger akutt hjelp, pusteproblemer, brystsmerter, alvorlig psykisk sykdom og lignende. Legevakten arbeider i nært samarbeid med AMK og er en del av nødnettet.

Vi har nå ledig 2 faste 78 % stillinger (dag/aften). 

Arbeidsoppgaver
  • Besvare legevaktstelefonen.
  • Hastegradsvurdere henvendelsen, prioritere og iverksette adekvat handling.
  • I samarbeid med vaktlege ta hånd om og gi akutt behandling.
  • Kjøre i sykebesøk sammen med lege.
  • Luftveislegevakt dag og natt inntil covid-19 pandemien er over.
Kvalifikasjoner
  • Off. godkjent sykepleier, gjerne med relevant videreutdanning.
  • Ønskelig med erfaring fra legevaktsarbeid.
  • God medisinsk faglig kunnskap og personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
  • Kunne prioritere og ta beslutninger
  • Være selvstendig, strukturert og målrettet 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Trives med periodevis høyt arbeidstempo.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Stillingen lønnes etter gjeldende satser.
  • God opplæring, oppfølging og tett samhandling for best mulig pasientbehandling med lege, ambulanse og AMK.
  • Godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    03.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4312, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3310542
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 02.12.2020