• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    07.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4143154
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 30.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Sykepleier 70 % fast st. Haugtun oms.senter avd. 2CD

Offentlige tjenester og forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Haugtun omsorgssenter ligger i sentrum av Gjøvik og består av fire sykehjemsavdelinger, i tillegg til hjemmetjenester og tilrettelagte tjenester.

Omsorgssenteret er i tillegg base for Gjøvik kommunes egne sykehjemsleger.

Sykehjemsavdeling 2CD:

Vår avdeling ligger i 2.etg og er delt inn i 2 skjermede enheter (2C og 2D).

2C har 7 korttidsplasser, mens 2D har 9 langtidsplasser, begge er for tiden enheter for personer med demenssykdommer og kognitiv svikt.

Det foreligger politiske føringer for at avdelingen skal ha en dreining mot større grad av korttidspasienter i tiden fremover.

Grunnbemanningen består av 3 pleiere på dag/kveld på hver av enhetene, mens på natt har 1 pleier ansvar på begge enheter.

Bemanningen består av 6 sykepleiere i 70-100% stilling, 16 helsefagarbeidere i 50-100% stilling, samt helgestillinger som dekkes opp av både faglærte, sykepleierstudenter og assistenter.

Det er rullerende bemanning mellom enhetene 2C og 2D, for å sikre god kompetanse og godt samarbeid.

Avdelingen har legetilsyn med fast lege minst 1 gang/uke og har mulighet til ytterligere legetilsyn ved oppstått behov. Dette inkluderer telefonisk kontakt med lege på kveldstid.

Vi tilbyr regelmessig kurs for alle ansatte, blant annet innen "TKH" (terapeutisk konflikthåndtering), hvor vi har 2 interne kontaktpersoner i avdelingen som står for opplæring.

Vi har et regelmessig samarbeid opp mot alderspsykiatrisk avdeling ved sykehuset Innlandet Sannerud.

Er du interessert i å jobbe på en avdeling med god kompetanse, svært godt arbeidsmiljø og faglige utfordringer, så er du hjertelig velkommen til å søke på en stilling ved vår avdeling !

Utvelgelse og intervjuer vil bli gjennomført i januar 2022. Vi gleder oss til å se din søknad.

Arbeidsoppgaver:

Hovedoppgave: Sykepleiefaglig ansvar, oppfølging og pleie av pasienter i en 2 delt turnus med arbeid hver 3.helg.

  • Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.

  • Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever.

  • Fungere som pasientansvarlig sykepleier for flere pasienter, i samarbeid med pasientens primærkontakt (helsefagarbeider).

  • Tilstrebe godt samarbeid med pasienter og pårørende.

  • Kan tillegges vaktansvar og ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/personalressurser og overordnet sykepleiefaglig ansvar.

  • Pårørendearbeid.

  • Møteledelse og deltagelse.

  • Bruk av kartleggingsverktøy

  • Sykepleiertekniske oppgaver, prøvetaking og ansvar for legevisitt.

  • Legemiddelhåndtering.

  • Oppfølging av oppgaver og planlegging ved bruk av pasienttavler.

  • Bidra til videreføring av det gode arbeidsmiljøet.

  • Søke råd/bistand og veiledning når det er behov.

  • Ansvar for egenutvikling og nytenking innen faget og i arbeidet.

  • Melde interesse for kursdeltagelse og dermed utvikle seg faglig. 

Egen stillingsbeskrivelse ligger til grunn for stillingen.

Kvalifikasjoner:
  • Autorisasjon som sykepleier i Norge kreves.

  • Kunne jobbe selvstendig, effektivt og i team.

  • Gode samarbeidsevner, datakunnskaper og faglige kvalifikasjoner.

  • Empati, menneskekunnskap og omsorg.

  • Fleksibilitet og pågangsmot.

  • Gode holdninger til arbeidslivet.

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

  • Har interesse og engasjement for fagutvikling og prosjektarbeid.

  • Personlig egnethet for stillingen og relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt ved tilsetting.

  • Krav om godkjent politiattest.

Vi kan tilby:
  • Svært godt arbeidsmiljø og en atmosfære hvor man tar vare på hverandre.

  • Spennende, interessante og varierte arbeidsoppgaver.

  • Godt faglig miljø med fokus på kompetanseheving.

  • Nødvendig opplæring i fagsystemer.

  • Lønn etter avtale.

  • Bedriftsidrettslag.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad sendes:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    07.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4143154
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 30.11.2021