Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Sykepleier 100% fast stilling til Strømmen/Skjetten hjemmebaserte tjenester

Offentlig forvaltning

Seksjon Strømmen og Skjetten er 2 av 11 seksjoner i hjemmebaserte tjenester. Vi har base på Romerike Helsebygg i Lillestrøm , med kort vei til buss og tog. 

Er du vår nye kollega?

Vi søker sykepleier til en spennende og variert arbeidshverdag. Vi søker deg som liker en hektisk, men givende arbeidsdag. Hjemmetjenesten skal bidra til at flest mulig skal bo lengst mulig i eget hjem med fokus på mestring i egen hverdag. Vi har tilknyttet egen fagrådgiver og AKS-sykepleier i stab. I tillegg jobber vi tett med interne og eksterne samarbeidspartnere for å lykkes. Vi bruker LEAN som arbeidsmetodikk i vårt daglige arbeid.
Lillestrøm kommune har fokus på tett oppfølging og veiledning av nyansatte sykepleiere.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for sykepleiefaglige oppgaver som pasientoppfølging, forsvarlig medikamenthåndtering, samarbeid med fastleger, samtaler med pårørende med mer.
  • Kartlegge sykepleiebehov, iverksette og evaluere tiltak
  • Utføre sykepleieoppgaver i samråd med gjeldende krav til kvalitet og lovverk
  • Undervisning og veiledning av andre yrkesgrupper, kollegaer, brukere, pårørende og studenter 
  • Sørge for at brukere opplever trygghet, blir verdsatt og behandlet med respekt
  • Sikre god kontakt med og oppfølging av pårørende
  • Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Bruk av fagsystemet Gerica 
  • Bidra til fagutvikling og sikring av prosedyrer og rutiner 

Kvalifikasjoner:

  • Du har 3-årig sykepleieutdanning, og har norsk autorisasjon som sykepleier
  • Det er ønskelig med erfaring fra kommunehelsetjenesten
  • Du er interessert i geriatri og demens / psykisk helse
  • Du interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten
  • Du har IKT-kunnskaper, og kjennskap til vårt fagsystem Gerica er en fordel.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig.
  • Førerkort klasse B
  • Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Du må ha evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos brukere
  • Du må ha et stort engasjement for eldreomsorg
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjoner med brukere, pårørende og kolleger
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Lillestrøm kommune har også yrkesskadeforsikring på fritid for sine ansatte
  • Turnus med arbeid hver 3.helg

 

Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss, evt så må dokumentasjonen tas med til et evt intervju