• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3803042
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 06.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Styrer Solsida barnehage

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten.

Vi ser etter en engasjert leder i kommunens største barnehage. En leder som kan videreføre gode prosesser og resultater, men samtidig bidra med nytenking og innovasjon på barnehageområdet. En styrer som har en helhetlig tenkning og tilnærming til måloppnåelse til det beste for alle barn og har god forståelse og faglig dybde omkring gode oppvekstsvilkår, bidra til robuste barnefelleskap, hindre utenforskap og sikre inkludering. 

Styreren er gitt det daglige ansvaret i barnehagen; pedagogisk, personalmessig og administrativt. Styreren skal sørge for at det pedagogiske arbeidet er i tråd med barnehageloven og rammeplanen, og at personalet utvikler en felles forståelse for oppdraget som er gitt i disse. Styreren leder og følger opp arbeidet med planlegging, dokumentasjon, vurdering og utvikling av barnehagens innhold, arbeidsmåter, samt sørger for at alle ansatte involveres.

 

 

Arbeidsoppgaver

  • daglig drift
  • veiledning av personalet
  • foreldresamarbeid og tverrfaglig samarbeid 
  • personal- og budsjettansvar 
  • kompetanseutvikling og implementering av rammeplan.
  • rekruttering av ansatte
  • planlegging og gjennomføring av studie/planleggingsdager, interne møter, personalmøter og foreldremøter
  • spesial pedagogiske vedtak og oppfølging av disse
  • jobbe aktivt med utviklingsarbeid, Gjemnes kommune er med i Nettverk Nordmøre

 


Utdanningskrav og ønsket tilleggsutdanning

 

Krav:

Barnehagelærer eller annen høgskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse, med lederkompetanse, kunnskap om gjeldende lover og forskrifter samt god kjennskap til verdibasert ledelse og kultur.

Man må framvise gyldig politiattest før ansattelse.

Ønsket tilleggsutdanning og annen kompetanse:

  • formell kompetanse innen ledelse, personal og organisasjonsutvikling 
  • oppdatert fagkunnskap på barnehagefeltet
  • gode digitale ferdigheter
  • krav om norskferdigheter jfr §28 i Lov om barnehager

 

Ønsket erfaring:

  • som styrer/ leder av store personalgrupper
  • vurderingsarbeid og pedagogisk dokumentasjon
  • mangfold og flerspråklige kulturer
  • veiledning og kommunikasjon
  • syke - og fraværsoppfølging
  • jobbe selvstendig og i team
  • skape en helsefremmede arbeidsplass
  • tverrfaglig samarbeid og trepartssamarbeid

 


Personlige egenskaper

 

Du er:

  • en person med godt humør og har evne til å skape trivsel, motivasjon og positivitet rundt deg
  • opptatt av resultater når det gjelder faglig utvikling, økonomi og psykososialt arbeidsmiljø
  • relasjonsorientert, god til å samarbeide, er strukturert og fleksibel 
  • tydelig, uredd og har evne til å tenke utradisjonelt
  • stabil, effektiv, handlingsdyktig og innehar stor arbeidskapasitet

 

 

 

Vi tilbyr

  • En stilling der du får jobbe med varierte problemstillinger i et tverrfaglig miljø.
  • Lønn i henhold til avtaleverk, gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Et meget godt arbeidsmiljø hvor det legges til rette for medvirkning og faglig utvikling. 
  • Ansettelse og lønn etter avtale. 
  • Medlemskap i KLP 

 

Om arbeidsgiveren

 

Gjemnes kommune har 2600 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Molde og Kristiansund. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider. Kommunesenteret er Batnfjordsøra. Hver dag arbeider omlag 200 medarbeidere med å gi kommunens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, utviklende oppvekstmiljø, et godt nærmiljø og rikt kulturliv. Kommunen er i vekst med god tilgang på boliger, boligtomter og et næringsliv i utvikling.

Gjemnes kommune ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte søkere til å søke jobb i kommunen, uansett alder, etnisitet, legning og funksjonsnedsettelser. Som medarbeider i Gjemnes kommune, blir en tatt med i et spennende og inkluderende fellesskap. Gjemnes kommune er med i Nettverk Nordmøre, der 8 kommuner samhandler om å skape framtidens barnehager og skoler med livsmestring i fokus. Nettverksarbeidet er en viktig del av arbeidsoppgavene tillagt ledere i barnehager og skoler i vår kommune.

Solsida barnehage ligger i Solsida byggefelt på Batnfjordsøra. Barnehagen ligger i naturskjønne omgivelser og kunnskap om naturen er sentralt i det å skape et godt lærings og utviklingsmiljø. Barnehagen har 3 avdelinger og plass til 45 barn i alderen 0-6 år.

 

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3803042
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 06.05.2021