Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Strategisk digitaliseringsrådgiver og forretningsutvikler

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi søker deg som kan skape engasjement, tenke innovativt, være pådriver for endring og ikke er redd for å utfordre etablerte, tradisjonelle tankesett.  

Vi ser etter en tydelig person som skaper resultater og evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål.

Sterk satsing på digitalisering
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med å nå bærekraftsmålene og skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Digitalisering handler om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende. 

Du skal bidra til å realisere ambisjonene innenfor området Administrasjon og ledelse . Her ligger blant annet våre ERP-løsninger og samhandlingsplattformen basert på Microsoft 365. Du må ha god oversikt over det digitale mulighetsrommet og ha evne til å identifisere og drive frem de riktige initiativene.

Forenkling og forbedring og digital kompetanse er to av satsingsområdene i digitaliseringsstrategien. Du skal bidra til at vi forstår hvordan digitalisering kan effektivisere våre arbeidsprosesser og selv lede prosjekter hvor dette er målet. Samtidig vil du ha det overordnede ansvaret for å styre en portefølje med aktiviteter og prosjekter innenfor ditt område.

Du vil inngå i en enhet med svært kompetente kolleger som samarbeider tett med interne og eksterne fagmiljøer.

Du har gode kommunikasjonsevner, stort engasjement, og gode samarbeidsevner.

Våre digitaliseringsrådgivere er organisert direkte under direktør for Digitalisering. De er kommunens fremste ressurser på tjenesteinnovasjon og jobber som strategiske rådgivere og prosjektledere tett opp mot ledelsen innenfor sine respektive tjeneste- eller stabsområder.

Arbeidsoppgaver:

  • Prioritere og styre porteføljen med forbedringsprosjekter innenfor Administrasjon og ledelse
  • Lede digitaliseringsprosjekter og følge opp gevinstrealisering
  • Drive tjenesteinnovasjon gjennom digitalisering
  • Utvikle digital kompetanse blant ledere og ansatte

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med prosjektmetodikk, endringsledelse og smidig metodikk
  • Kompetanse på tjenestedesign og prosesskartlegging
  • Erfaring og interesse for utvikling av digital kompetanse
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser og oppfølging av leverandører
  • Kunnskap om digitalisering innenfor offentlig sektor
  • Det er ønskelig med god innsikt i Microsoft 365
  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis master, relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning

Personlige egenskaper:

  • Du er proaktiv, initiativrik og selvgående
  • Du bidrar aktivt til gode gruppeprosesser
  • Du er serviceorientert og opptatt av sluttbrukere
  • Du evner å se helhet og har god kompetanse på å jobbe i team
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Lillestrøm kommunes verdier "Tillit, inkludering og nyskaping" skal prege ditt arbeid

Vi tilbyr:

  • Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
  • En sentral rolle i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
  • En stilling med varierte og utviklende arbeidsoppgaver innen prosjektarbeid
  • Fleksitidsordning
  • Tilgang til treningsrom og en rekke andre tilbud i bedriftsidretten
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale