Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Stab, HR og digitalisering, Strategisk HR og HMS - Rådgiver/ seniorrådgiver HR

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Stab, seksjon HR og digitalisering, enhet strategisk HR og HMS søker rådgiver/ seniorrådgiver HR innen fagfeltet arbeidslivsspørsmål og utvikling av arbeidsgiverfunksjonen.  

Om enheten

Innlandet fylkeskommune ønsker å styrke kapasitet innen HR-området for å kunne lykkes med drift, utvikling og omstilling. Seksjonen HR og digitalisering er del av Stabsavdelingen og har i underkant av 30 medarbeidere som arbeider innen hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjonsutvikling og HMS. Seksjonen består for tiden av enhetene HR og lønn, Strategisk HR og HMS, og Digitalisering og tjenesteutvikling.

Seksjonen leverer HR-tjenester til hele organisasjonen. Det løses både operative og strategiske HR-oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig i team og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt.

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.

Om stillingen

  • stillingen er knyttet til drift og utvikling av arbeidsgiverfunksjonen
  • på vegne av arbeidsgiver bidra til kunnskapsbaserte og helhetlige HR-faglige prosesser i fylkeskommunen
  • arbeidsted er Hamar
  • noe reisevirksomhet må påregnes

Vi tilbyr

  • 100 % fast stilling
  • spennede faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i en organisasjon under etablering 
  • fleksibilitet
  • tiltredelse etter avtale
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidsoppgaver

  • drift og utvikling av arbeidsgiverfunksjonen
  • operasjonalisere og videreutvikle virksomhetens arbeidsgiverpolitikk
  • arbeid med å utvikle, implementere og etterleve lov- og avtaleverk i organisasjonen
  • drifte og videreutvikle arbeid med kompensasjon og betingelser i arbeidsforhold inkludert  lønnsdannelse og lønnsforhandlinger
  • planlegge og gjennomføre arbeid med omstilling og endring
  • videreutvilking av tillitsvalgtsordningen
  • bistå organisasjonens ledere på ulike nivåer i et bredt spekter av HR-faglige spørsmål, oppgaver og prosesser
  • vedlikehold og videreutvikling av HR-faglige arbeidsprosesser, prosedyrer, rutiner og verktøy
  • konstruktivt samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
  • utredningsarbeid og saksbehandling innenfor seksjonen nedslagsfelt
  • initiere, utvikle og gjennomføre strategiske prosesser innen seksjonens nedslagsfelt

Kvalifikasjoner

  • mastergrad innen HR eller andre relevante fagområder, bachelorgrad kombinert med særlig relevant realkompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • relevant erfaring fra stillingens arbeidsområder
  • kunnskap om lov og avtaleverk innen HR-området
  • erfaring med eller interesse for kompensasjon og betingelser i arbeidsforhold
  • erfaring med lederstøtte og utøvelse av arbeidsgiverrollen
  • erfaring med å utvikle, digitalisere og effektivisere HR-prosesser
  • gode ferdigheter innen digitale arbeidsverktøy og systemer
  • kommuniserer og formidler godt på norsk, både skriftlig og muntlig
  • erfaring eller interesse for både praktisk og strategisk arbeid

Egenskaper

  • analytisk og anvender faglig og forskningsbasert kunnskap innen relevante fagområder
  • selvstendig, tar initiativ og bidrar til kontinuerlig forbedring
  • gode samarbeidsevner og arbeider godt i team
  • er fleksibel, jobber effektivt og leverer kvalitet
  • personlig egnethet vil tillegges stor vekt

 Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.