• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3066463
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 10.08.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Spesialrådgiver - Vil du bli med å utvikle tjenestene gjennom bedre styringsdata og analyse? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Pleie og omsorg leverer tjenester rettet mot innbyggere i alle aldre som har et helse- og omsorgsbehov. Pleie og omsorg er i endring, og vi forbereder oss på en fremtid med flere innbyggere som trenger våre tjenester. Derfor har vi satt i gang et omstillingsarbeid, "Pleie og omsorg 2024", for å finne gode langsiktige løsninger. I tillegg har vi fokus på forbedring av styringsdata, slik at vi lykkes med å gjennomføre endringer og politiske beslutninger.

Som spesialrådgiver skal du bidra til forbedring av styring- og ledelsesinformasjonen i Pleie og omsorg. Du får ansvar for å gjennomføre relevante analyser som kan løfte styringen av tjenestene, for å ha oversikt over data i våre viktigste fag- og styringssystemer, og for å forbedre kvaliteten i systemene.

Du vil jobbe direkte for kommunalsjef Pleie og omsorg, og ha et tett samarbeid med ledere og medarbeidere i tjenestene, samt kollegaer som jobber med økonomi- og kvalitetsstyring.

Hvis du er sterkt motivert for å jobbe for en bedre offentlig sektor, og har lyst til å være med på et viktig endringsarbeid, er dette noe for deg.

Arbeidsoppgaver
  • Forberede og gjennomføre analyser
  • Kvalitetssikre og følge opp styringsdata
  • Kvalitetssikre og bidra til utvikling av tjenestens dokumentasjon
  • Analysere og forbedre kvalitetsindikatorene
  • Sikre bedre sammenheng og koordinering mellom systemer
  • Lederstøtte  
  • Andre oppgaver må forventes ved behov               
Kvalifikasjoner
  • Høyskole/Universitet, Hovedfag/Mastergrad med fokus på kvantitative analyser, økonomi, samfunnsfag eller tilsvarende
  • Minimum 3-5 års relevant erfaring, gjerne fra konsulentbransjen eller som rådgiver 
  • Kjennskap til bruk av styringsinformasjon i kommunal eller statlig sektor er en fordel
  • Kjennskap til kommunale pleie- og omsorgstjenester er en fordel
  • Beherske Excel og PowerPoint meget godt 
  • Erfaring med prosjektledelse er en fordel 
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende 
Personlige egenskaper
  • Er analytisk, strukturert og systematisk
  • Er fleksibel og løsningsorientert
  • Er utviklingsorientert og initiativrik
  • Har gjennomføringskraft og får ting gjort
  • Kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig
Vi tilbyr
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode utviklingsmuligheter 
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
  • Lønn etter avtale 
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3066463
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 10.08.2020