Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
06.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0550, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4345887Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 21.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Spesialrådgiver økonomi
Offentlig forvaltning
Synes du at bydelene gir viktige og spennende tjenester til sine beboere?
Er du i tillegg initiativrik, selvstendig, har høy digital kompetanse og godt humør, da er du kanskje den vi søker etter!
En av våre økonomikonsulenter, som har ansvar for økonomioppfølging for avdeling helse og mestring, går av med pensjon og vi trenger derfor en ny kollega. Vi ser etter deg som har solid erfaring innenfor økonomifaget. Du har god kjennskap til budsjett, rapportering og økonomioppfølging. Det er en fordel om du i tillegg har regnskapsforståelse. Vi ønsker at du har jobbet innenfor offentlig sektor.
Bydel Grünerløkka er en spennende sentrumsbydel i vekst med mange utfordringer og muligheter. Her vil du møte et kreativt og faglig sterkt miljø innen ulike fagområder. Bydelen har rundt 1200 ansatte og et budsjett på i underkant av 2 milliarder kroner i året. Seksjon for økonomi og IT har 11 medarbeidere. Vi har ansvar for stabs- og støttefunksjoner ved regnskapsoppfølging, analyse, rapportering, budsjett, anskaffelser og IT - drift og support.
Arbeidsoppgaver:
- Rådgiving, veiledning og opplæring
- Budsjett og økonomioppfølging
- Rapportering og analyser
- Årsavslutning av regnskapet
- Forbedring og automatisering av rutiner og prosesser
Kvalifikasjoner:
- 3-5 års høyskoleutdanning innenfor økonomi/regnskap/administrasjon
- Erfaring fra budsjettprosesser
- En fordel med kjennskap til kommunal sektor
- God systemforståelse samt interesse for å lære nye systemer og prosesser er vesentlig
- Erfaring fra Agresso Økonomi og Agresso Planlegger vil være fordelaktig
- God kunnskap i Excel eller andre regneark
- Kjennskap til regnskapsområdet og offentlige anskaffelser er en fordel
- Erfaring og interesse for digitalisering og prosessforbedringer på tvers av systemer
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- Nytenkende, faglig engasjert og nysgjerrig
- Strukturert, nøyaktig og opptatt av å levere kvalitet
- Analytisk med evne og dyktighet til å forstå økonomiske sammenhenger
- Selvgående og en god lag- og støttespiller, som evner å dele kunnskap og erfaringer
- Opptatt av å levere innen tidsfrister og håndterer mange oppgaver samtidig
- Serviceorientert og fleksibel
- God til å formidle informasjon gjennom klar og tydelig kommunikasjon
Vi tilbyr:
- Ansvar og frihet for varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
- Fleksitidsordning Sentrumsnære lokaler
- Ltr. 43-49. Høyere lønn kan vurderes for kandidater med særskilt kompetanse
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
06.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0550, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4345887Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 21.01.2022