Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Spesialkonsulent/Rådgiver Innkjøp

Offentlig forvaltning

Seksjon for jus og anskaffelser er i kontinuerlig utvikling og trenger dyktige medarbeidere. Seksjonen har ansvar for inngåelse og oppfølging av fylkeskommunens felles innkjøpsavtaler for varer og tjenester og tilliggende oppgaver. Alle anskaffelser gjennomføres i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser og vedtatt innkjøpsstrategi. Seksjon Jus og anskaffelse har 13 ansatte, hvorav 7 innkjøpsrådgivere. Da en av våre innkjøpsrådgivere går over i ny stilling søker vi etter en motivert og serviceinnstilt medarbeider som evner å arbeide selvstendig og i ulike tverrfaglige prosjekter. 

Gjennomføring av anbudskonkurranser, oppfølging av avtaler, rådgivning, digitalisering av prosesser, kvalitetssikring og forebyggende aktiviteter gjennom opplæring, deltakelse i forskjellige forhandlinger er noen av seksjonens viktigste arbeidsoppgaver.
Vi legger vekt på at det skal være lav terskel for å søke faglig bistand hos seksjonen. 

 

Arbeidsoppgaver:

Inngåelse og oppfølging av fylkeskommunens felles innkjøpsavtaler for kjøp av varer og tjenester
Rådgivning i innkjøpsfaglige spørsmål og bruk av innkjøpsverktøy
Forebyggende innkjøpsrelaterte oppgaver, herunder kursvirksomhet
Digitalisering og utvikling av anskaffelsesprosessen
Bidra til å effektuere politiske vedtak på innkjøpsområdet
Noe saksutredning

Kvalifikasjoner:

Du har relevant høyskole/universitetsutdannelse på minimum bachelornivå
Erfaring fra offentlige anskaffelser vil bli tillagt vekt, og vil kunne erstatte for manglende formell kompetanse (bachelor)
Du har gode IKT-kunnskaper og forståelse for IKT-verktøy 
Du kan lede små og større prosjekt

Personlige egenskaper:

Du viser initiativ og ansvarlighet
Du har meget god gjennomføringsevne og oppnår kvalitetsmessig gode resultater
Du samarbeider godt
Du er systematisk og metodisk i din tilnærming 

Vi tilbyr:

Vi tilbyr utfordrende, allsidige, interessante og utviklende arbeidsoppgaver i et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø med et bredt kontaktnett mot interne og eksterne brukere og leverandører. Gode pensjons- og forsikringsordninger. Innplassering i stillingstittel vil avhenge av utdanning- og erfaringsbakgrunn.

Valgfritt fast kontorsted, enten Statens hus i Trondheim eller Fylkets hus på Steinkjer.