• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1153, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4693390
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 07.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Spesialkonsulent digitalisering og velferdsteknologi

Offentlig forvaltning

Spesialkonsulent innen digitalisering og velferdsteknologi. Er det nettopp deg vi leter etter?
 
Bor det en pedagogisk veiviser i deg? er du en problemløser i verdensklasse? Liker du mennesker i alle aldersgrupper, men ditt hjerte slår litt ekstra hardt for den eldre generasjonen?

Vi leter etter deg som digger velferdsteknologi og tekniske løsninger som igjen skal hjelpe våre beboere slik at de får opplevd økt livskvalitet i  trygge omgivelser. Dette er en jobb som er 100% utfordrende i en 100% stilling. høres dette ut som deg? Les videre.

Vi planlegger intervjuer til denne stillingen i uke uke 34.

Hvem er vi?
 
Oslo kommune og Sykehjemsetaten har i dag 37 langtidshjem og fire helsehus, i tillegg til at det bygges nye institusjoner. Andre kvartal 2023 åpner Lambertseterhjemmet opp dørene for første gang. Lambertseterhjemmet vil bli et høyteknologisk bygg som skal huse 130 beboere og flere medarbeidere i Østerliveien 42 på Lambertseter.  
 
Sykehjemsetaten er opptatt av innovative løsninger som ivaretar vår visjon; «Livsutfoldelse i trygge omgivelser». Lambertseterhjemmet vil bli utstyrt med en rekke tekniske løsninger; digitalt pasient-varslingssystem, automatisert lagerstyring, digitale pasienttavler og robotteknologi for å nevne noe.
 

Spesialkonsulent digitalisering og velferdsteknologi er en ny rolle i våre nybygde langtidshjem. Rollen er opprettet for å blant annet ivareta førstelinjehenvendelser, daglig systemoppfølging samt opplæring av medarbeidere. For å fortsette å utvikle oss, trenger vi flere nysgjerrige medarbeidere. Og det er her du kommer du inn i bildet!
 
 Hvem er du?
 
Du er en hands-on person med stor tålmodighet, og du har mye godt humør. Du har lett for å skape gode relasjoner til andre mennesker ved å være en god lytter samt å på egen hånd kunne identifisere behov og utfordringer. Du opplever teknologi som enkelt, og det er en fordel at du trives godt i rollen med å lære bort, og at du liker å lære nye ting. Du forstår og kan snakke om teknologi med leverandører, med kollegaer med og uten  særskilt IKT-kompetanse. Du gjør deg forstått innad i langtidshjemmet, innad i sykehjemsetaten, hos våre samarbeidspartnere og leverandører/produsenter. Det betyr altså at du må ha en god porsjon pedagogiske evner, også mot leverandører og produsenter.
 
Du er en sterk bidragsyter for å skape et miljø hvor det er enkelt å be om hjelp, hvor vi er rause med hverandre og hvor det er høyt under taket.
 
Som person er du utforskende og nysgjerrig og drives av tanken på hva velferdsteknologien kan løse og ivareta for våre beboere og medarbeidere. Du er nytenkende og tar initiativ – her har du selv muligheten til å utforme å påvirke din rolle og hverdag. Kryss i taket hvis du er løsningsorientert og fleksibel – det er ikke alle oppgaver som nødvendigvis er definert enda, og det kan du være med på å påvirke.
 
Stillingen krever stor grad av selvstendighet og personlig egnethet vil vektlegges. 

Arbeidsoppgaver:

  • Du jobber med drift knyttet til digitalisering og velferdsteknologiske løsninger.
  •  Du leder eller bidrar til implementering av prosjekter innen fagområdet.
  • Du er pådriver for videreutvikling av fagområdet.
  • Du er førstelinje brukerstøtte samt superbruker for IT-systemer og teknologiske løsninger.
  • Du jobber med å utvikle digital kompetanse for andre ved å holde kurs og følge opp medarbeidere.
  • Du etablerer nødvendige strukturer og arbeidsprosesser, samt implementering av disse.
  • Du gjennomfører risikovurderinger og bidrar inn i arbeidet med informasjonssikkerhet.
  • Du har oppfølging av oppgaver og samarbeid med Sykehjemsetatens IT- og prosjektmiljø og Oslo kommunes driftsleverandører av IT- og velferdsteknologiske løsninger.
  • Du er med på å bidra til å utvikle etatens og virksomhetens strategiske mål. Du inngår også i fagmiljø med andre med tilsvarende funksjoner på tvers av institusjoner

Kvalifikasjoner:

  • Du har 3-årig helsefaglig videreutdanning og/eller formell utdanning innen IKT.
  • Du har gode pedagogiske evner og er ikke redd for å snakke innenfor større grupper.
  • Du har relevant helsefaglig arbeidserfaring.
  • Du har relevant arbeidserfaring som brukerstøtte IKT.
  • Du har erfaring med opplæring og veiledning.
  • Du har bred digital kompetanse og meget god systemforståelse.
  • Du har kunnskap om mobile arbeidsflater og velferdsteknologiske løsninger.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig på høyere nivå (C1).
  • Du har kunnskap om personvern og informasjonssikkerhet





Vi tilbyr:

  • Du får spennende og selvstendige arbeidsoppgaver.
  • Du vil bli en del av et tverrfaglig miljø preget av stort faglig fokus. 
  • Du er med på reisen med å etablere et nytt sykehjem.
  • Fast lønn i ltr. 35 - 45 (522.400 - 623.600 kr. per år) avhengig av ansiennitet.
  • Vi har gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Vi gjør oppmerksom på at kun søknader på elektronisk søknadsskjema vil bli behandlet.
   

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1153, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4693390
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 07.07.2022